My Avatar

My Avatar

Nordelta Primary – Y4

In the Design & Technology class, Y4 ND students embarked on a creative journey to design their unique avatars. This project unfolded through multiple stages. Initially, they conceptualised their avatars on paper, bringing their ideas to life visually. Following this, they translated their designs into tangible forms using reusable materials, adding a hands-on element to their creative process. The final step involved digitising their avatars using Tinkercad, seamlessly merging the analog and digital realms.

Having successfully navigated through these three integral stages, students culminated their project by curating a presentation on Canva. This visual showcase meticulously documented the evolution of their avatars, capturing the essence of each phase in a visually compelling manner. As a delightful finishing touch, they animated their avatars into speech using Chatter Pix, infusing a playful and interactive dimension to their imaginative creations.

This comprehensive and multidimensional project not only honed their design skills but also provided a holistic learning experience that seamlessly integrated various tools and platforms. Through this endeavor, the Y4 ND students not only crafted avatars but also crafted a rich tapestry of skills, creativity and technological prowess.

En la clase de Diseño y Tecnología, los estudiantes de Y4 ND se embarcaron en proyecto creativo para diseñar sus propios avatares. Este se desarrolló a través de varias etapas. Inicialmente, conceptualizaron sus avatares en papel, dando vida a sus ideas de manera visual. Después, tradujeron sus diseños a formas tangibles utilizando materiales reutilizables, añadiendo un componente práctico a su proceso creativo. El paso final implicó digitalizar sus avatares usando Tinkercad, fusionando de manera fluida los mundos analógico y digital.

Habiendo transitado con éxito estas tres etapas, los estudiantes culminaron su proyecto creando una presentación en Canva. Esta exhibición visual documentó  la evolución de sus avatares, capturando la esencia de cada fase de manera visualmente impactante. A modo de conclusión, animaron sus avatares para que hablaran utilizando Chatter Pix, infundiendo una dimensión lúdica e interactiva a sus creaciones imaginativas.

Este proyecto integral y multidimensional no solo perfeccionó sus habilidades de diseño, sino que también proporcionó una experiencia de aprendizaje que integró de manera fluida diversas herramientas y plataformas. A través de este esfuerzo, los estudiantes de Y4 ND no solo crearon avatares, sino que también tejieron una rica trama de habilidades, creatividad y destrezas tecnológica.