Y3 Nordelta – Mandaland

Y3 Nordelta – Mandaland

This term, Y3 students had the opportunity to explore key concepts related to productive circuits, building new knowledge through a variety of learning experiences. To do so, they researched using multiple sources, including expository and literary texts, videos, talks, presentations, and interviews.
They also engaged in first-hand observation of how a company operates and experienced a productive circuit through a project of their own. In both English and Spanish, they asked questions and carried out research about the production process of various everyday products.
Throughout the unit, they analysed the different states of matter, their transformations, and explored homogeneous and heterogeneous mixtures. As a final project, they set out to recreate a productive circuit by making their very own mandarin jam.
They came up with a name for their company, thinking carefully about the values they wanted to communicate, designed a logo during Design & Technology, and created a catchy advert jingle in Music. To wrap up this enriching experience, the students shared their project during an assembly and invited all pupils to taste their delicious homemade jam.

Durante este período, los estudiantes de Y3 han tenido la oportunidad de explorar conceptos clave vinculados a los circuitos productivos, construyendo nuevos conocimientos a partir de variadas experiencias de aprendizaje. Para ello, investigaron a través de múltiples fuentes como textos expositivos y literarios, videos, charlas, presentaciones y entrevistas.
Además, realizaron una observación directa del funcionamiento de una empresa y vivenciaron un circuito productivo a través de un proyecto propio. En ambos idiomas, se plantearon interrogantes e investigaron acerca del circuito productivo de distintos productos presentes en nuestra vida cotidiana.
A lo largo del proceso, analizaron los distintos estados de la materia, sus transformaciones, y exploraron mezclas homogéneas y heterogéneas. Como cierre del recorrido, los estudiantes diseñaron un proyecto que les permitió experimentar en primera persona la creación de un producto: eligieron hacer mermelada de mandarina.
Pensaron un nombre para su empresa considerando los valores que deseaban transmitir, diseñaron un logo en la clase de Design & Technology y compusieron un jingle publicitario en Música. Para coronar esta experiencia, compartieron su proyecto con toda la comunidad durante un assembly, donde además invitaron a todos los alumnos a degustar su exquisita mermelada.