Big Brothers and Sisters

Big Brothers and Sisters

Big Brothers and Sisters
Olivos Primary & Secondary – Y3 & Y8

On July 4th, we held a long-awaited and exciting meeting between our Y3 and Y8 students, the new Big and Little Brothers and Sisters. We wanted to encourage integration between the two groups, allowing them to get to know each other and discover common interests and share emotional management strategies.

To start off, we organised an activity for getting to know each other, where the students had to find common interests, preferences, and likes, as well as identify their differences. They were provided with topics to discuss. This allowed them to share their experiences and establish connections, finding common ground and also celebrating their differences.

Then, we proceeded to carry out a very special joint activity: creating “calm bottles.” The aim of this activity was to provide Y3 students with an emotional management tool they could use in moments when they need it.

Each student had the opportunity to personalise their calm bottle according to their tastes and preferences, adding the amount of glitter they desired and choosing the colors that were most comforting to them.

As the students worked on their calm bottles, collaboration and mutual support were encouraged. This interaction promoted empathy and solidarity among students from different grades.

At the end of the meeting, they had the opportunity to share games in the Elementary School playground. What a lovely encounter!

El día 4 de julio llevamos a cabo un encuentro muy esperado y emocionante entre nuestros alumnos de Y3 e Y8, nuevos Big and Little Brothers and Sisters. Quisimos fomentar la integración entre ambos grupos, permitiéndoles conocerse y descubrir intereses y cosas en común, así como compartir estrategias de manejo emocional.

Para comenzar, se organizó una actividad de conocimiento mutuo en la que los alumnos debían encontrar intereses, preferencias y gustos en común, así como identificar sus diferencias. Se les proporcionaron temas para discutir. Esto les permitió compartir sus experiencias y establecer conexiones, encontrando puntos en común y también celebrando sus diferencias.

Luego se procedió a realizar una actividad conjunta muy especial: la creación de “botellas de la calma”. Esta actividad tenía como objetivo brindar a los alumnos de Y3 una herramienta de manejo emocional que pudieran utilizar en momentos en los que la necesiten.

Cada alumno tuvo la oportunidad de personalizar su botella de acuerdo a sus gustos y preferencias, agregando la cantidad de purpurina que deseaban y eligiendo los colores que les resultaban más reconfortantes.

A medida que los estudiantes trabajaban en sus botellas de la calma, se fomentó la colaboración y el apoyo mutuo. Esta interacción promovió la empatía y la solidaridad entre los estudiantes de diferentes grados.

Al finalizar el encuentro tuvieron la oportunidad de compartir juegos en el patio de Primaria.

¡Qué lindo encuentro!