Previously in… Tinkering Studio: A Creative Space for Learning and Making

Previously in… Tinkering Studio: A Creative Space for Learning and Making

Tinkering Studio is a workshop offered as part of the Northlands+ programme, designed to provide children aged 8 to 14 with a creative and educational space where they can explore concepts of robotics without coding, design, mechanics, and more. It aims to foster hands-on learning, turning each activity into an opportunity to experiment, discover new ideas, and develop technical skills while promoting imagination and creativity.

Throughout this first term, our tinkerers had the opportunity to immerse themselves in a series of activities that allowed them to bring their ideas to life, collaborate with peers, develop manual and technical skills, and gain autonomy. We are excited to share with you some videos highlighting their achievements and key learnings:

Tinkering Studio es un taller ofrecido como parte de la propuesta de Northlands+, diseñado para ofrecer a los niños de 8 a 14 años un espacio creativo y educativo donde puedan explorar conceptos de robótica sin código, diseño y mecánica, entre otros. Busca fomentar el aprendizaje práctico, transformando cada actividad en una oportunidad para experimentar, descubrir nuevas ideas y desarrollar habilidades técnicas, promoviendo la imaginación y la creatividad.

A lo largo de este primer trimestre, nuestros tinkerers tuvieron la oportunidad de sumergirse en una serie de propuestas que les permitieron poner en práctica sus ideas, colaborando con sus compañeros, desarrollando habilidades manuales y técnicas y ganar autonomía. Compartimos con ustedes algunos videos con sus logros y aprendizajes destacados:

Students in Y2, Y3, and Y4 enjoyed activities that combined fun and challenge during Tuesday classes. Among the standout projects, they built rubber band-powered cars, designed spinning tops with LED lights, created gliders using straws and paper, and more. Each of these projects not only allowed them to develop their maker skills and understand concepts of science and design but also to collaborate and share ideas.

Los estudiantes de Y2, Y3 y Y4 disfrutaron actividades que combinaron diversión y desafío durante las clases de los martes. Entre los proyectos destacados, construyeron coches impulsados por bandas elásticas, diseñaron trompos con luces LED, crearon planeadores con sorbetes y papel, y más. Cada uno de estos proyectos no solo les permitió desarrollar sus habilidades maker y comprender conceptos de ciencia y diseño, sino también colaborar y compartir ideas. 

Students in Y4, Y5, and Y7 explored new challenges during Thursday classes. They incorporated 3D pens into their designs, creating more complex rubber band-powered cars, recycled material fans, and spinning art machines. These activities gave them the opportunity to experiment with design and engineering while developing their creativity and manual coordination.

Los estudiantes de Y4, Y5 y Y7 exploraron nuevos retos durante las clases de los jueves. Incorporaron lápices 3D en sus diseños, creando coches impulsados por bandas elásticas más complejos, ventiladores de materiales reciclados y máquinas de arte giratorias. Estas actividades les ofrecieron la oportunidad de experimentar con el diseño y la ingeniería, mientras desarrollaban su creatividad y coordinación manual.