Our First Steps into the World of Programming usin Matatalab – Y1 to Y4 Olivos Primary

Our First Steps into the World of Programming usin Matatalab – Y1 to Y4 Olivos Primary

Our Y1 to Y4 students began exploring Matatalab, a platform that is ideal for taking their first steps into the world of programming. Using a series of challenge booklets, they worked in teams to solve tasks involving obstacles, mazes, loops, functions, and logic, while also incorporating key robotics concepts.
The students developed their skills by programming the robots to navigate complex mazes, solve problems, and interact with their surroundings. Teamwork and creativity were essential in overcoming the challenges, and each group successfully created their own game based on their understanding of programming principles.
The projects included:
– Navigating through obstacle courses
– Solving maze challenges using loops and functions
– Creating games that required logical decision-making
In the final stage of the project, students shared their creations, showcasing their teamwork, critical thinking, and problem-solving abilities. We are very proud of their dedication, collaboration, and creativity throughout this experience. Well done, everyone!

Nuestros alumnos de Y1 a Y4 empezaron a explorar una plataforma ideal para iniciarse en el mundo de la programación: Matatalab. A través de una serie de cuadernillos de desafíos, trabajaron en equipos para resolver retos que incluían obstáculos, laberintos, bucles, funciones y lógica, al mismo tiempo que incorporaban conceptos clave de robótica.
Los estudiantes desarrollaron sus habilidades programando a los robots para recorrer laberintos complejos, resolver problemas e interactuar con el entorno. El trabajo en equipo y la creatividad fueron fundamentales para superar los desafíos, y cada grupo logró crear su propio juego basándose en su comprensión de los principios de la programación.
Los proyectos incluyeron:
– Navegar a través de circuitos con obstáculos
– Resolver laberintos utilizando bucles y funciones
– Crear juegos que requerían toma de decisiones lógicas
En la etapa final del proyecto, los estudiantes compartieron sus creaciones, mostrando su trabajo en equipo, pensamiento crítico y habilidades de resolución de problemas. Estamos muy orgullosos de su dedicación, colaboración y creatividad a lo largo de toda esta experiencia. ¡Felicitaciones a todos!