Y5 – Design & Technology

Y5 – Design & Technology

Learning to Use the Makey Makey Tool in Design and Technology
As part of the Design and Technology subject, the Year 5 students began exploring the Makey Makey tool — a device that allows them to connect everyday objects to a computer and transform them into keys, controllers, or sensors.
The students worked in teams, experimenting with conductive materials and programming their first circuits. Through play and curiosity, they discovered how electricity and coding can come together to create interactive projects, bringing their ideas to life.
This initiative is part of the Maker approach, which encourages learning through creation, exploration, and problem-solving, fostering creativity, collaboration, and critical thinking.
The goal of these experiences is for students to understand how technology can be a tool for designing, inventing, and expressing themselves, laying the foundation for future interdisciplinary projects.
Congratulations to our Year 5 students for their enthusiasm and creativity!

Aprendiendo a utilizar la herramienta Makey Makey en Diseño y Tecnología.
En el marco de la materia Diseño y Tecnología, los alumnos año 5 comenzaron a explorar la herramienta Makey Makey, un dispositivo que permite conectar objetos cotidianos con la computadora y transformarlos en teclas, controles o sensores.
Los alumnos trabajaron en equipos, experimentando con materiales conductores y programando sus primeros circuitos. A través del juego y la curiosidad, descubren cómo la electricidad y la programación pueden combinarse para crear proyectos interactivos, dando vida a sus ideas.
Esta propuesta forma parte del enfoque Maker, que promueve el aprendizaje a través de la creación, la exploración y la resolución de problemas, favoreciendo la creatividad, la colaboración y el pensamiento crítico.
El objetivo de este tipo de experiencias es que los alumnos comprendan cómo la tecnología puede ser una herramienta para diseñar, inventar y expresarse, sentando las bases para futuros proyectos interdisciplinarios.
¡Felicitaciones a los chicos de 5° año por su entusiasmo y creatividad!