
Interdisciplinary Project: Design, Technology, and Environmental Systems – Y9
As part of an innovative interdisciplinary project, our Year 9 students have combined the disciplines of Design, Technology, and Environmental Systems to address a crucial topic: the impact of food. Through data analysis and the use of data science tools, they conducted research that involved surveys on different food items.
The process began with data collection through a survey that investigated the consumption and preference of various foods. Subsequently, the students analysed and processed the results in spreadsheets, using technological tools to organise and present the information in a clear and understandable way.
The project culminated in the creation of an infographic, a visual design tool that effectively and attractively communicates the findings of the analysis. The project also fostered reflection and awareness about our everyday choices.
Furthermore, this project highlights the importance of collaboration between disciplines, demonstrating how design, technology and the study of environmental systems can come together to offer innovative and relevant solutions to current challenges.
We congratulate our students for their excellent work and commitment to interdisciplinary learning and the teachers in charge for their dedication and commitment!
En el marco de un innovador proyecto interdisciplinario, nuestros estudiantes de año 9 han combinado las disciplinas de Diseño, Tecnología y Sistemas Ambientales para abordar un tema crucial: el impacto de los alimentos. A través de un análisis de datos y el uso de herramientas de data science, realizaron una investigación que involucró encuestas sobre diferentes alimentos..
El proceso comenzó con la recopilación de datos a través de una encuesta que indagaba sobre el consumo y preferencia de diversos alimentos. Posteriormente, los estudiantes analizaron y procesaron los resultados en spreadsheets, utilizando herramientas tecnológicas para organizar y representar la información de manera clara y comprensible.
El trabajo culminó con la creación de una infografía, una herramienta de diseño visual que permite comunicar de forma atractiva y efectiva los hallazgos del análisis. El trabajo también fomentó la reflexión y conciencia sobre nuestras elecciones cotidianas.
Además, este proyecto refleja la importancia de la colaboración entre disciplinas, mostrando cómo el diseño, la tecnología y el estudio de sistemas ambientales pueden unirse para ofrecer soluciones innovadoras y relevantes para los desafíos actuales.
¡Felicitamos a nuestros estudiantes por su excelente trabajo y compromiso con el aprendizaje interdisciplinario y a los docentes a cargo por su compromiso y dedicación!