Friendship Day Y4 Nordelta

Friendship Day Y4 Nordelta

On Monday, April 28th, Year 4 students took part in their Friendship Day, a special event framed within the Personal and Social Development Programme (PSE). The main goal of the day was to foster self-awareness and connection with others, while promoting teamwork through a day dedicated to building community.

The activity took place at the school grounds in Tortuguitas and was organised around the four pillars of the programme: “Being transcendent”, “Being with oneself”, “Being with others in community” and “Being in action”. Each module offered opportunities for individual and group reflection, for sharing, for getting to know each other more deeply, and for strengthening bonds of friendship.

During the day, students created a collective mural where each child left their handprint, symbolising what they contribute to their class group. We shared lunch outdoors, enjoying conversation, connection and some free playtime.

Additionally, each student completed their vital pentagon, a tool for reflecting on healthy habits, and took part in various games designed to continue encouraging teamwork and fun.

It was a meaningful experience, for both students and teachers, that left a lasting impression on everyone who took part.

El lunes 28 de abril, los alumnos de Año 4 participaron de su Friendship Day, una jornada enmarcada dentro del Programa de Desarrollo Personal y Social (PSE), cuyo objetivo es favorecer el encuentro con uno mismo y con los demás, promoviendo el trabajo en equipo en un día especialmente dedicado a la convivencia.

La actividad se desarrolló en el predio del colegio en Tortuguitas y estuvo organizada en torno a los cuatro ejes del programa: “Ser trascendente”, “Ser con uno mismo”, “Ser con otros en comunidad” y “Ser en acción”. Cada módulo ofreció instancias de reflexión individual y grupal, espacios para compartir, conocerse más profundamente y fortalecer los vínculos de amistad.

Durante la jornada, los alumnos construyeron un mural colectivo en el que cada uno dejó la huella de su mano, expresando qué aporta a su camada. Compartimos un almuerzo al aire libre, disfrutando de la charla, el encuentro y un momento de juego libre.

Además, cada estudiante completó su pentágono vital, una herramienta de reflexión sobre hábitos saludables, y participó de distintos juegos diseñados para seguir fomentando el trabajo en equipo y la diversión.

Fue una experiencia significativa, tanto para los chicos como para los docentes, que dejó huellas en el corazón de todos los que participaron.