
Multiplying Knowledge: Teacher Training in Conceptual Understanding (PYP)
In June, a group of teachers from different levels of Primary took part in International Baccalaureate training courses on Conceptual Understanding, within the framework of the Primary Years Programme (PYP). These learning opportunities proved to be extremely valuable for deepening the conceptual approach to learning and enriching teaching practices.
This week, during our Team Meetings, those teachers had the opportunity to share and multiply their learning with the rest of the Olivos Primary staff. They presented their knowledge and fostered a space for joint reflection on our teaching practices in relation to conceptual understanding. In this way, they contributed to strengthening our teaching community with the latest contributions from the educational field.
We are proud to promote these spaces of mutual enrichment, which strengthen a teaching community committed to professional development and the continuous improvement of its practices.
En junio, un grupo de docentes de distintos niveles de la Primaria participó en cursos de capacitación del Bachillerato Internacional sobre Comprensión Conceptual, en el marco del Programa de la Escuela Primaria (PYP). Estas instancias de formación resultaron sumamente valiosas para profundizar en la mirada conceptual del aprendizaje y enriquecer las prácticas de enseñanza.
Esta semana, durante nuestros espacios de Team Meetings, esas docentes tuvieron la oportunidad de compartir y multiplicar sus aprendizajes con el resto del staff de Primaria de Olivos. Presentaron sus conocimientos y promovieron un espacio de reflexión conjunta sobre nuestras prácticas de enseñanza en relación con la comprensión conceptual. De esta manera, contribuyeron a fortalecer nuestra comunidad docente con los últimos aportes del campo educativo.
Nos llena de orgullo promover estos espacios de enriquecimiento mutuo, que impulsan una comunidad docente comprometida con el desarrollo profesional y la mejora continua de sus prácticas.

