Design, Technology and National Spirit: 3D Patriotic Rosettes Created by Year 4 Students

Design, Technology and National Spirit: 3D Patriotic Rosettes Created by Year 4 Students

Over the past few weeks, Year 4 students applied the knowledge gained in their Design and Technology classes to embark on a purposeful project: designing 3D Patriotic Rosettes (escarapelas) using Tinkercad. After the design process, they were printed in a single color, the white part was painted, and pins were attached. Finally, they were distributed as part of our national holiday celebrations.
This experience allowed students to integrate technical skills related to digital design and planning with creativity and collaborative work. Beyond the technological learning, the project gained special significance as students saw their creations come to life and be worn during such a meaningful event.
Undoubtedly, it was a valuable learning opportunity where technology became a tool to express identity and shared values.

Durante las últimas semanas, los estudiantes de Y4 aplicaron los conocimientos adquiridos en el espacio de Diseño y Tecnología para embarcarse en un proyecto con propósito: diseñar escarapelas en 3D con el programa Tinkercad. Luego del proceso de diseño, fueron impresas en un solo color, se les pintó la parte blanca y se les pegaron los broches. Finalmente fueron repartidas en el marco de las celebraciones por nuestra fecha patria.
Esta experiencia permitió a los alumnos integrar habilidades técnicas vinculadas al diseño digital y la planificación, con la creatividad y el trabajo colaborativo. Más allá del aprendizaje tecnológico, el proyecto cobró un valor especial al ver sus creaciones materializadas y utilizadas por ellos mismos en una fecha tan especial.
Sin dudas, una instancia de aprendizaje significativa, donde la tecnología se convierte en herramienta para expresar identidad y valores compartidos.