
Design and Technology in Action: Programming with Scratch
Year 6 students enthusiastically worked on creating interactive games using Scratch, while learning key programming concepts such as variables and conditionals.
They developed four original projects:
A question roulette
An object-sorting game
A single-player ping pong
A hunting game (case game)
They applied their knowledge to program lives, scores, and outcome conditions, bringing playful and logical experiences to life.
To close the project, they shared their games with Year 1 students, creating a meaningful exchange between older and younger learners.
Congratulations to all for your creativity, commitment, and excellent teamwork.
Diseño y Tecnología en acción: programación con Scratch
Los estudiantes de Año 6 trabajaron con entusiasmo en la creación de juegos interactivos utilizando Scratch, mientras aprendían conceptos clave de programación como variables y condicionales.
Desarrollaron cuatro propuestas originales:
Una ruleta con preguntas
Un juego de clasificación de objetos
Un ping pong de un jugador
Un juego de cacería (case game)
Aplicaron estos conocimientos para programar vidas, puntajes y condiciones de resultado, dando vida a experiencias lúdicas con lógica propia.
Como cierre del proyecto, compartieron sus juegos con estudiantes de Year 1, generando un valioso intercambio entre grandes y pequeños.
Felicitamos a todos por su creatividad, compromiso y gran trabajo en equipo.