IB Biology Internal Assessment moderation

Moderación de Evaluación Interna de Biología

Institutional, August 2019 - What's going on?

In August, Northlands had the pleasure of hosting the IB Biology Internal Assessment moderation meeting. Public and private IB schools from across Buenos Aires attended the meeting which was led by our Biology teachers, Ms Dos Santos and Ms Sívori.

The agenda started with an analysis of the IB´s officially published report. After, representatives continued assessing student work together. This meeting facilitated an an exchange of ideas, opinions and interpretations of the official evaluation criteria for biology with a view to standardizing the application of the IB criteria and recommendations in the different schools.
Mr Peter Stoyle, President of the Asociation of IB Schools of the River Plate, reiterated the importance of repeating and growing this practice with IB schools over the next few years.

En agosto se llevó a cabo en NORTHLANDS la reunión de moderación de Evaluación Interna de Biología, con la participación de diferentes colegios IB públicos y privados de Buenos Aires. La reunión fue liderada por las profesoras de Biología: Verónica Dos Santos y Andrea Sívori.
La agenda de trabajo comenzó con un análisis del informe de la materia publicado por el IB. Luego siguió la moderación de los trabajos de los alumnos.
La reunión permitió el intercambio de ideas, opiniones e interpretaciones de los criterios de evaluación de la asignatura con el objeto de estandarizar la aplicación de los mismos en sintonía con las recomendaciones de IB.
Sr. Peter Stoyle, Presidente de la Asociación de Colegios IB del Río de la Plata, remarcó la importancia para los colegios IB de repetir la experiencia y potenciarla en los próximos años.