Service Week 2021 Nordelta

Service Week 2021 Nordelta

Service Week 2021

Nordelta – October 2021 // Nordelta – Octubre 2021

CHACO & ROSARIO DE TALA

The photos belong to schools 50 and 5 in Rosario de Tala and the Pampa Nueva school in Chaco, where the products and materials that we bought with the proceeds from the Second Service Week arrived.
For Chaco: bags of food for the families and for Rosario de Tala school supplies: reams of sheets, notebooks, pencils, markers, reading and writing books, puzzles and educational games.

Las fotos corresponden a las escuelas 50 y 5 de Rosario de Tala y a la Escuela del paraje Pampa Nueva en Chaco, a donde llegaron los productos y materiales que compramos con lo recaudado en el Segundo Service Week. 
Para Chaco: bolsos de alimentos para las familias y para Rosario de Tala, material escolar: resmas de hojas, cuadernos, lápices, marcadores, libros de lecto-escritura, rompecabezas y juegos didácticos. 

SECONDARY

This Service day the future leaders led the activity without the help of the Y12 students. The objective was that they could put into practice learned skills and strategies. To achieve better use of time and organisation of the task, they were divided into groups of three leaders per Year Group. Each group was responsible for bringing different foods. Example: Y7 candy and cookies, Y10 milk and Nesquik, etc …

In turn, they asked the Theater IB students if they could create something to use as a springboard for the talks that each group of leaders was going to have with the assigned year group.

The students prepared a performance basing its construction on a theater theorist, which seeks to provoke its audience through the image, the visual. Together they created a provocative text to accompany the images: “Do you look and do nothing?”. On Monday, the students found themselves upon entering secondary school with the “intervention”.

On the other hand, we wanted to communicate that the Y11 students brought the proposal that they also wanted to collect money and it came from them to create a Raffle. They got a Manchester shirt and two tickets for Eucatigre. They did not want to ask for money again, and it was an action and proposal devised and managed by them.

To our happiness, a mother from Primary contacted us to offer a 29 wheeled bicycle (adult). This mother was “moved” by the proposal managed by the students, and moved with us, and together we decided to extend the raffle for another week. It is exciting to think that a solidarity chain can be created between all of us and that we can all come together to contribute to the common good.

Este Service day, los future líderes lideraron la actividad sin ayuda de los alumnos de Y12. El objetivo fue que ellos pudieran poner en práctica habilidades y estrategias aprendidas. Para lograr una mejor utilización del tiempo y organización de la tarea se dividieron en grupos de tres líderes por Year Group. Cada grupo era responsable de traer distintos alimentos. Ejemplo: Y7 dulce y galletitas, Y10 leches y Nesquik, etc…

A su vez, les pidieron a las alumnas de Theatre IB, si podían crear algo para poder utilizar como springboard para las charlas que cada grupo de líderes iba a tener con el year group asignado.

Las alumnas prepararon un performance basando la construcción del mismo en un teórico del teatro, que busca provocar a través de la imagen, de lo visual a su público. Conjuntamente crearon un texto también provocador para acompañar las imágenes: “Miras y no haces nada?”. Así los alumnos el día lunes se encontraron al entrar a secundaria con la “intervención”.

Por otro lado, queríamos comunicar que los alumnos de Y11 trajeron la propuesta de que también querían juntar plata y surgió de parte de ellos armar una Rifa. Consiguieron una remera del Manchester y dos entradas para Eucatigre. No querían volver a pedir dinero, y fue una acción y propuesta ideada y gestionada por ellos.

Para nuestra felicidad una madre de primaria se comunicó con nosotros para ofrecer una bicicleta rodado 29 (de adulto).  Esta madre se “ conmovió” con la propuesta gestionada por los alumnos, y se movió con nosotros, y juntos decidimos extender la rifa una semana más. Emociona pensar que se pueda crear un cadena solidaria entre todos y que todos podemos unirnos para aportar al bien común.