Patentando el nosotros

Patentando el nosotros

Patenting Us

Nordelta Secondary – March 2021 // Secundaria Nordelta – Marzo 2021

Under the PSE scope, Year 12 Nordelta students worked on their personal identity and that of their class group, “la camada XII”, in their journey to finish their School trajectory and their choices for the future.

On this path of reflection and introspection, they carried out several activities of personal and individual presentations that were later embodied in a group activity to strengthen the sense of belonging to their Camada XII. A proper space and time were key to have the whole of Year 12 together, sharing and working on a collaborative activity they called “PATENTANDO EL NOSOTROS”  (Patenting Us), and hence leaving their footprint as Camada XII  within the NORTHLANDS community. “What the children are today as a group is a result of all these years of journey together throughout their school years”
This work will be exhibited in one of the main entrances of Secondary Nordelta and was guided by the PSE (Personal and Social Education)  and LSU (Learning Support Unit) teams, led in this case by Sebas Martinez Olivares, Maggie Dalponte, Camila Aguzzi, Mechi Piasco y Maria Julia Romano

Bajo el marco de PSE, los chicos de Year 12 Nordelta trabajaron sobre su identidad y la de su grupo de pertenencia, la  camada XII, en el camino de cierre de su trayectoria escolar y elección de vida futura,

En este camino de reflexión e introspección, hicieron varias actividades de presentación personal e individual para luego plasmarla en una actividad grupal remarcando la pertenencia a la camada XII . Fue así que buscaron un espacio y momento propicio para que toda la camada se pudiera encontrar, compartir y trabajar en una actividad colaborativa que llamaron “PATENTANDO EL NOSOTROS”, dejando así una huella como Camada XII  dentro de la Comunidad NORTHLANDS. “Lo que son hoy los chicos como camada es un resultado de todos estos años de camino juntos en su trayectoria escolar.”
Este trabajo se exhibirá como un mural en la entrada de Secundaria y fue una actividad guiada por los equipos de PSE (Personal and Social Education) y LSU (Learning Support Unit) dirigidos en este caso por Sebas Martinez Olivares, Maggie Dalponte, Camila Aguzzi, Mechi Piasco y Maria Julia Romano.