Year 9 Rap workshop conducted by rapper UnderMC

Taller de rap para Año 9 a cargo de UnderMC

Secondary Olivos, July 2018 - What's going on?

On Tuesday 31 July, Year 9 Olivos students carried out a Rap workshop under the supervision of rapper UnderMC with the objective of a closer approach around the phonic and musical power of words in composing a rap, symbol of a modern urban phenomenon.

Students gathered in the AV room to experience a workshop on flow, written rhymes and rap metrics. After that, back in their classrooms, and jointly with their Language teachers, they spread out in groups and produced rap rhymes that were presented in the context of a competition. This initiative lasted three hours of an intense activity and a productive performance with well done and ingenious productions as a result.

Many thanks for the support of Ana Pascual, Malena Spotti y Facundo Alesso and Congratulations Walter Romero on such an inspiring activity!

El día martes 31 de julio los alumnos de Año 9 Olivos realizaron bajo la supervisión del rapero UnderMC un taller de rap y métrica a los fines de sensibilizarse en torno al poder fónico y musical de las palabras en las composiciones de rap como fenómeno urbano. Reunidos en el AV Room, los alumnos recibieron un taller de flow y escritura de rimas y métricas raperas, luego en sus aulas -y junto a los profesores de Lengua- produjeron en equipo rimas raperas en grupo que presentaron de manera conjunta a instancias de una Competencia. Fueron tres horas de intensa actividad y productiva realización con producciones muy ingeniosas y logradas.

Agradecemos el apoyo de los profesores Ana Pascual, Malena Spotti y Facundo Alesso y felicitaciones Walter Romero por esta iniciativa tan inspiradora.