Independence Day

Día de la Independencia

Primary Olivos, July 2018 - What's going on?

Together with their teachers, Year 3 students inquired into the meaning of "being independent" and responsibilities this brings. The objective was to highlight our origins, learn historical facts, enjoy literature and dances of that historical time.

On July 9 1816 in Tucumán, our homeland took its first steps after its birth in 1810.

Lots of dreams! A lot of hope and a lot of courage were needed to make it to that important day!

Those men, women and children pictured a great future and started to build the nation with illusion and effort.

Year 3 students role-played about what they inquired into and showed us typical dances.

Los alumnos de los terceros años junto a sus docentes realizaron una indagación sobre el “ser independientes” y las responsabilidades que esto conlleva. Como objetivo se planteó resaltar nuestras raíces, conocer los hechos históricos de ese momento, disfrutar de la literatura y las danzas de la época.
El 9 de julio de 1816 en Tucumán la patria comenzaba los primeros pasos luego de su nacimiento en 1810.
¡Cuántos sueños! ¡Cuánta esperanza y cuánto coraje hizo falta para llegar a ese gran día!
Aquellos hombres, mujeres y niños imaginaron un gran futuro y empezaron a construir la nación con ilusión y esfuerzo de todos.
Los alumnos de tercer año realizaron una dramatización sobre lo que investigaron y nos mostraron los bailes de la época.