Argentine Maths Olympiad - Ñandu

Olimpíada Matemática Argentina - Ñandú

Primary Nordelta & Olivos, May 2018 - What's going on?

School Round
Congratulations to all those Year 5 and Year 6 students who took part in the First Round of the Ñandu Argentine Maths Olympiad on 19 April. Well done for being risk takers and trying something challenging!!

Inter-School Round
47 students passed onto this round, started training after school hours and sat for the test on Thursday May 10th.

Zone Round OMA Ñandú
On Friday June 22 the following Y5 and Y6 students participated in the Zone Round of the Argentine Maths Olympic Ñandú at Colegio Los Molinos.

Year 5: Vicente A. - Federico B. - Ignacia G. - Miguel K. - Victoria L.- Tobías M. - Francesca P. - Benjamín P. - Valentina S.- Bruno S. - Casiana S. - Sol T. - Frida V. - Rafael F. - Catalina D. - Maria S.

Year 6: Lola M. - Olivia R. - Ana V. - Agostina B. - Violeta D. - Martina N. - Martín Q. - Henry J. - Valentina F.

Regional Round
We congratulate Valentín, Julia B, Catalina D, Lorenzo RP, María S, Valentina F, Rafael F, Miguel K, Victoria L, Francesca P, Sol T, Violeta C, Martina N, Olivia R and Ana V Year 5 & Year 6 pupils who participated on August 30 in the regional round of the 2018 Olimpíadas Matemáticas Argentinas.
Particularly María S and Catalina D successfully made it through and passed to the final national instance, to be held on October 23.

Certamen escolar
Felicitaciones a todos los alumnos de Año 5 y Año 6 que participaron en la Primera Ronda Escolar de la Olimpíada Matemática Ñandú el jueves 19 de abril. ¡Han sido audaces para enfrentar el desafío de realizar algo nuevo!

Certamen Inter-escolar
47 alumnos pasaron a esta ronda, comenzaron el entrenamiento después de hora y realizaron la evaluación el jueves 10 de mayo.

Certamen Zonal
El viernes 22 de junio, los siguientes alumnos de Año 5 y Año 6, participaron de la ronda zonal de la Olimpíada Matemática Argentina Ñandú en el Colegio Los Molinos.

Año 5: Vicente A. - Federico B. - Ignacia G. - Miguel K. - Victoria L.- Tobías M. - Francesca P. - Benjamín P. - Valentina S.- Bruno S. - Casiana S. - Sol T. - Frida V. -
Rafael F. - Catalina D. - Maria S.

Año 6: Lola M. - Olivia R. - Ana V. - Agostina B. - Violeta D. - Martina N. - Martín Q. - Henry J. - Valentina F.

Certamen Regional
Felicitamos a los alumnos Valentín, Julia B, Catalina D, Lorenzo RP, María S, Valentina F, Rafael F, Miguel K, Victoria L, Francesca P, Sol T, Violeta C, Martina N, Olivia R y Ana V, de Año 5 y 6, quienes el 30 de agosto participaron en las instancias regionales de las Olimpiadas Matemáticas Argentinas versión 2018.

Particularmente María S y Catalina D, con un excelente desempeño pasaron a las instancias nacionales a celebrarse el 23 de octubre.

Certamen Zonal Certamen Zonal Certamen Zonal Certamen Zonal
Argentine Maths Olympiad - Ñandu Argentine Maths Olympiad - Ñandu