Year3 Connected!

Año 3 ¡Conectados!

Primary Olivos, August 2019 - What's going on?

Our Year 3C Northlanders shared a Skype video conference call with Year 3 at Colegio San Patricio in Tucumán. As they are also an IB school, we arranged to speak with them after we all finished our inquiry on the Unit 3, Where We Are in Time and Space, called "Here there and everywhere: Argentina an intercultural country". The students took turns talking to their counterparts in Tucumán about their family traditions and immigration.

Not only did they exchange ideas about the Unit of Inquiry, but they learned other interesting things through this technology as well. For example, their school has different times for recess than we do, they speak with a different accent than people in Buenos Aires, and their uniform is different than ours. (They were quite surprised that our students all had slightly different uniforms!) We also discussed our Family Recipes project that we are putting together as a class. Since it is a digital book, we will share it with them online when we are done!

Thanks to Skype, our classroom webcam, and the effort by our IT and Classroom teachers, we were able to make this interesting and engaging project possible!

Northlanders de Año 3C compartieron una conferencia vía Skype con alumnos de Año 3 del Colegio San Patricio en Tucumán. Como también son un colegio IB, organizamos para conectarnos con ellos después de que todos termináramos nuestra indagación sobre la Unidad 3, Donde Nos Encontramos en el Tiempo y Espacio, "De aquí y de allá: Argentina Intercultural" Todos los alumnos pudieron hablar por turnos sobre las tradiciones familiares y sobre la inmigración.
No solamente intercambiaron ideas sobre la Unidad de Indagación, sino que también aprendieron otras cosas interesantes a través de esta tecnología.
Por ejemplo, su colegio tiene otros horarios para el recreo, hablan con otra tonada que la gente de Buenos Aires y su uniforme es diferente al nuestro (¡ellos estaban muy sorprendidos de que muchos tenían uniformes diferentes acá!).
También les contamos sobre nuestro Libro de Recetas Familiares que estamos terminando de armar. Como es un libro digital, vamos a compartirlo con ellos cuando estemos listos.
Gracias a Skype, a la cámara web de nuestra clase y al esfuerzo de nuestros docentes de clase y de IT, pudimos hacer posible este experiencia tan interesante.

IMG_0692 IMG_0693 IMG_0694 IMG_0697 IMG_0698 IMG_0699 IMG_0700 IMG_0702 IMG_0703 IMG_0704 IMG_0705 IMG_0706 IMG_0707 IMG_0708 IMG_0709