Water day

Water Day Celebrations

Celebraciones del Día del Agua

Primary Olivos - March - What's going on?

Mannequin Challenge
Staff and students, together and dressed in blue, shared a playful activity during break time. We filmed a Mannequin Challenge while enjoying a song from the argentine musical group Los Piojos: "Agua". Every video from the three sections will be part of a School Video that will be uploaded in the web for the Water Day Celebration!

Mannequin Challenge
Personal y alumnos, juntos y vestidos de azul, compartimos una actividad lúdica y divertida durante el recreo. Filmamos un "Mannequin Challenge" mientras disfrutamos de una canción del grupo musical argentino Los Piojos: "Agua". Los videos realizados por las tres secciones serán parte de un video único del colegio que será subido a la web para celebrar el Día del Agua!​

Reflection Activities
After enjoying some videos about World Water Day, with their teachers: Chistopher Masson y Melisa Ocanto, Year 5C and Year 3 spoke about the importance of water and how we need to be more conscientious and use this resource more responsibly.
Later, they discussed several ways in which we can make a change, and transformed their reflections into some beautiful posters that were shared to promote their message among other members of Northlands Community.
Year 3, introducing their technology skills, also ​shared some of their ideas in the web and made these amazing videos!

Actividades de reflexión
Después de disfrutar de unos videos del Día Mundial de Agua, junto a sus maestros: Chistopher Masson y Melisa Ocanto, Año 5C y Año 3 conversaron sobre la importancia del agua y la necesidad de ser más consciente y utilizar este recurso en forma responsable.
Luego charlaron sobre distintas maneras de generar un cambio y transformaron sus reflexiones en lindísimos posters que compartieron para promover su mensaje entre otros miembros de la Comunidad Northlands. Año 3, haciendo uso de sus habilidades tecnológicas, también compartieron sus ideas en la web y realizaron estos videos increíbles!

Education for Sustainable Development (ESD), Maths Water Project
The project, launched in Year 6, aims to make the children understand the importance of water, become more aware of the amount of water used in their household while learning and reinforcing mathematical skills, and finally discuss in school and with their families what we can do to keep from wasting water and design strategies to accomplish the changes of habits needed and make a difference in our world.

Relaxing Activity: FEELING WORLD WATER DAY
“Natural sounds are part of the special places we preserve. Rustling winds or the rush of waters are its heartbeat and breath.”

The students and their teachers participated in a 2-minute attentive water listening experience This activity offered us a relaxing moment in our busy days, a window into the natural world and the opportunity of gaining access to an unexpected meaning of water.
As our emotions are influenced by what we hear and nature sounds is the music’s oldest symphony, after the activity we shared what we felt and the experiences recalled.

Educación para el desarrollo Sustentable, Proyecto de Agua en Matemática:
El proyecto, que comenzó en Año 6, tiene como objetivo que los alumnos comprendan la importancia del agua, sean más conscientes de la cantidad que se utiliza en sus hogares mientras aprenden y refuerzan habilidades matemáticas, y finalmente, debatan en el colegio y con sus familias qué se puede hacer para evitar derroches de agua y diseñar estrategias para lograr los cambios de hábitos necesarios y marcar una diferencia en nuestro mundo.

Actividad de relajación: SINTIENDO EL DÍA MUNDIAL DEL AGUA
"Los sonidos naturales son una parte especial de los lugares que deseamos preservar. El zumbar del viento o el sonido del agua corriendo son sus latidos y respiración."

Los alumnos junto a su maestra participaron de 2 minutos de una experiencia de escucha atenta de los sonidos del agua. La actividad nos ofreció un momento de relajación en nuestro día ajetreado, una ventana hacia la naturaleza y la oportunidad de descubrir un sentido nuevo en el agua.
Dado que nuestras emociones están influidas de aquello que escuchamos y los sonido de la naturaleza son la más antigua sinfonía, después de la actividad compartimos nuestros sentimientos y las experiencias surgidas.