Year 2 Service and Production - Joaquín L´s mom visited us!

Año 2 Producción y Servicio - ¡Nos visitó la mamá de Joaquín L.!

Primary Olivos, September 2018 - What's going on?

During the Unit of Inquiry “Service and Production”, Year 2 students had wonderful visits that raised their curiosity and willingness to learn more.

Natalia, Joaquín L`s mother, came to school and explained the process through which chicken gets from farms to supermarkets, for consumption either as breaded or roasted chicken. She also helped them understand the services that are offered in a restaurant and the steps to make pizza. As a wonderful closing, she delighted them with an exquisite dessert from the family restaurant: Nutella Pizza. Would you like to taste it? The children loved it! Many thanks to Joaquín´s family.

Durante la Unidad de Indagación titulada “Producción y Servicio”, los alumnos de Año 2 recibieron varias visitas que despertaron la curiosidad y las ganas por conocer más acerca de los temas vinculados con la unidad.

Natalia, la mamá de Joaquín L., se acercó al colegio y les presentó a los alumnos con mucha claridad cómo es el circuito productivo del pollo que adquirimos en el supermercado o la pollería, para consumir en casa luego como milanesas o pollo al horno.

Además, les ayudó a comprender cómo es el servicio en un restaurante. Los alumnos mediante preguntas pudieron conocer cómo llega una pizza rica y calentita a la mesa en un restaurante. Como broche de oro los deleitó con un postre exquisito original del restaurante de la Familia: Pizza de Nutella. ¿Se animan a probarla? ¡A los chicos les encantó! ¡Gracias, familia de Joaquín!

Year 2 Service and Production - Joaquín L´s mom visited us! Year 2 Service and Production - Joaquín L´s mom visited us! Year 2 Service and Production - Joaquín L´s mom visited us! Year 2 Service and Production - Joaquín L´s mom visited us! Year 2 Service and Production - Joaquín L´s mom visited us! Year 2 Service and Production - Joaquín L´s mom visited us! Year 2 Service and Production - Joaquín L´s mom visited us! Year 2 Service and Production - Joaquín L´s mom visited us! Year 2 Service and Production - Joaquín L´s mom visited us! Year 2 Service and Production - Joaquín L´s mom visited us! Year 2 Service and Production - Joaquín L´s mom visited us! Year 2 Service and Production - Joaquín L´s mom visited us! Year 2 Service and Production - Joaquín L´s mom visited us! Year 2 Service and Production - Joaquín L´s mom visited us! Year 2 Service and Production - Joaquín L´s mom visited us! Year 2 Service and Production - Joaquín L´s mom visited us! Year 2 Service and Production - Joaquín L´s mom visited us! Year 2 Service and Production - Joaquín L´s mom visited us! Year 2 Service and Production - Joaquín L´s mom visited us! Year 2 Service and Production - Joaquín L´s mom visited us! Year 2 Service and Production - Joaquín L´s mom visited us! Year 2 Service and Production - Joaquín L´s mom visited us! Year 2 Service and Production - Joaquín L´s mom visited us! Year 2 Service and Production - Joaquín L´s mom visited us! Year 2 Service and Production - Joaquín L´s mom visited us! Year 2 Service and Production - Joaquín L´s mom visited us! Year 2 Service and Production - Joaquín L´s mom visited us! Year 2 Service and Production - Joaquín L´s mom visited us!