Our Brains and Emotions with Estanislao Bachrach and Diego Cheja

Nuestros Cerebros y Emociones con Estanislao Bachrach y Diego Cheja

Primary Olivos - November 2019 - What's going on?

Mr. Bachrach, together with Mr. Cheja, came to school to share an activity with the Y3 students. They explained how the brain works, its interconnection and neural plasticity, in very simple terms according to the students’ age. Later they mentioned how positive emotions impact in the inner self and how important it is to listen to your brain and believe in yourself. Furthermore the students expressed their emotions in an Emotion Meter.

El Sr. Bachrach acompañado por el Sr. Cheja se acercaron al colegio a compartir una actividad con los alumnos de tercer año. Les explicaron el funcionamiento del cerebro, su interconexión y plasticidad neuronal, en términos sencillos para esa edad. Luego les comentaron cómo las emociones positivas impactan en mi ser interior y lo importante que es escuchar al cerebro y creer en uno mismo. Además los alumnos plasmaron sus emociones en un Emocionómetro.