Maker Space

Primary Olivos, 2018 - What's going on?

Maker Space allows students at Northlands school to develop their creativity, imagination and team-working skills in an open and nurturing environment. The space is open to them every lunchtime and is led solely in English, which gives them the opportunity to develop their language skills. Each week a theme is set in Maker Space, such as: Animals, Bridges, Shelters, Transport, etc. and students are tasked to create products which meet the themes’ criteria. Creative work is completed either individually, in small groups or as a whole group, which is a wonderful way for them to develop interpersonal and communicative skills. In August, there was a strong focus on “cooperation” and students were able to develop their cooperative skills through many group tasks. The Space not only intends for students to create and build items, but also to develop their ideas and think critically about the logistics of each project, how they can complete them and with what materials. Each week a “Maker of the Week” is selected from EP1 and EP2 to reward their efforts and creativity throughout each of the weeks. This Space encourages its visitors to learn by doing!

Maker Space permite a los alumnos de Northlands desarrollar su creatividad, imaginación y habilidades para trabajar en equipo en un ambiente abierto y de crecimiento. El Espacio está abierto durante los recreos de mediodía y transcurre solamente en inglés; esto les da a los alumnos una oportunidad para desarrollar sus habilidades de comunicación en inglés. Cada semana se establece un tema, como Animales, Puentes, Refugios, Transporte, etc. y se les propone a los alumnos crear productos que respondan al criterio establecido. El trabajo creativo se completa tanto de forma individual como en pequeños grupos o con el grupo entero, que es una manera grandiosa de desarrollar habilidades interpersonales y de comunicación. En agosto, por ejemplo, se focalizó en "cooperación", y los chicos pudieron desarrollar esta habilidad a través de muchas propuestas grupales. El Espacio no sólo propone que los alumnos diseñen y construyan objetos, sino también que desarrollen sus ideas y piensen críticamente respecto de la logística que implica cada proyecto, cómo pueden completarlo y con qué materiales. Cada semana, un "Maker of the Week" es seleccionado en EP1 y EP2 para reconocer sus esfuerzos y creatividad. Este Espacio impulsa a sus visitantes a aprender haciendo.

Maker Space Maker Space Maker Space Maker Space Maker Space Maker Space Maker Space Maker Space Maker Space Maker Space Maker Space