Year 2 Hands on it!

Year 2 "Hands on it!"

Año 2 "¡Manos a la masa!"

Primary Olivos, October 2018 - What's going on?

As part of the unit of inquiry “Service and production”, Year 2 students welcomed Juana D`s father into school and he taught them how Rianitos biscuits are made. They learnt about the production process, the journey from raw materials to packaged products, and they also had the wonderful experience of making biscuits with their own hands! Many thanks to Juana´s family for such an enriching experience!

En el marco de la unidad de indagación "Servicio y Producción", los alumnos de Año 2 recibieron la visita del papá de Juana D., quien se acercó a compartir con ellos el proceso de elaboración de los bizcochitos Rianitos. No sólo los alumnos pudieron ver el camino que recorren las distintas materias primas hasta llegar a convertirse en un producto elaborado que puede conseguirse en un supermercado, sino que también tuvieron la experiencia de poner manos a la masa y cocinar ellos mismos bizcochitos. ¡Gracias a la familia de Juana por esta experiencia enriquecedora!