IB Diploma Programme Immersion for Year 10 students

Inmersión al Programa del Diploma IB para alumnos de Año 10

Secondary Nordelta & Olivos, November 2018 - What's going on?

From Tuesday, 20 November to Monday, 27 November, Year 10 students had the opportunity to attend sample lessons of the six IB Diploma subjects they chose in June. Students also had the opportunity to learn about the IB Diploma Core by participating in CAS and Theory of Knowledge learning engagements. The purpose of these lessons was for our future IB Diploma students to experience the style of activities they will engage within the next two years, to familiarise with the expectations of IB Diploma students and to reconfirm their subject choices.

Desde el martes 20 al lunes 27 de noviembre los alumnos de Año 10 tuvieron la oportunidad de asistir a clases de las seis materias del Diploma IB que eligieron en junio. En esta instancia, los alumnos también pudieron aprender sobre los Componentes Troncales del Programa del Diploma IB a través de experiencias de aprendizaje de CAS y Teoría del Conocimiento. Las clases fueron diseñadas para que nuestros futuros alumnos del Diploma IB puedan vivenciar el tipo de actividades que harán en los próximos dos años, que puedan familiarizarse con las expectativas de los alumnos IB, y que tengan la oportunidad de confirmar sus elecciones de materias..