Triakids

Nordelta & Olivos Kindergarten, November 2017 - NORTHLANDS Highlights 2017

During our PE lesson, we organized a Triathlon with our 5 year olds. The concept that we wanted to transmit from the beginning was: "EACH ONE OF YOU IS IMPORTANT" The students went through three different athletic stations: RUNNING, JUMPING AND THROWING. When their task was successful they received a doubloon or a happy face. Each of them gathered a good amount and in the end, they used them to complete the phrase NORTHLANDS AND A GREAT SMILE marked on the floor. Then our "EACH ONE OF YOU IS IMPORTANT" became true because together they were able to carry out a collective construction.  The participation of the children was immediate, and during their feedback we could hear testimonies that comforted us and allowed us to realise that the message had reached its destination.

Durante la clase de Educación Física organizamos un triatlón con los alumnos de sala de 5. El concepto que quisimos transmitir, y así lo hicimos desde el inicio fue: “CADA UNO DE USTEDES ES IMPORTANTE” Los alumnos pasaron por tres diferentes estaciones atléticas CORRER, SALTAR Y LANZAR y cuando su tarea era exitosa recibían un doblón o una carita de goma eva. Cada uno de ellos fue reuniendo una buena cantidad y en el final utilizando las mismas debían completar la palabra NORTHLANDS Y UNA GRAN SONRISA marcadas en el suelo. Entonces nuestro “CADA UNO DE USTEDES ES IMPORTANTE” se hizo realidad y juntos pudieron llevar a cabo una construcción colectiva. La devolución de los chicos fue inmediata, habiéndolos indagado pudimos escuchar testimonios que nos reconfortaron y nos permitieron darnos cuenta de que el mensaje había llegado a destino.

IMG_0467 IMG_0480 IMG_0492 IMG_0493 IMG_0523 IMG_0528 IMG_0531 IMG_0541 IMG_0555 IMG_0561 IMG_0563 IMG_0565 Triakids, Olivos and Nordelta Kindergarten Triakids, Olivos and Nordelta Kindergarten Triakids, Olivos and Nordelta Kindergarten Triakids, Olivos and Nordelta Kindergarten Triakids, Olivos and Nordelta Kindergarten Triakids, Olivos and Nordelta Kindergarten Triakids, Olivos and Nordelta Kindergarten Triakids, Olivos and Nordelta Kindergarten Triakids, Olivos and Nordelta Kindergarten Triakids, Olivos and Nordelta Kindergarten Triakids, Olivos and Nordelta Kindergarten Triakids, Olivos and Nordelta Kindergarten Triakids, Olivos and Nordelta Kindergarten Triakids, Olivos and Nordelta Kindergarten Triakids, Olivos and Nordelta Kindergarten Triakids, Olivos and Nordelta Kindergarten Triakids, Olivos and Nordelta Kindergarten Triakids, Olivos and Nordelta Kindergarten Triakids, Olivos and Nordelta Kindergarten Triakids, Olivos and Nordelta Kindergarten