Marmalade Project

Proyecto “Mermeladas de naranjas amargas”

Kindergarten Olivos, September 2019 - What's going on?

Once again and as part of our solidarity commitment and awareness of the respect and caring we have towards trees in nature, we carried out our “Marmalade” project. Not only Northlands Kindergarten pupils and community participated but other schools in the neighbourhood as well. The possibility of this collaborative project enriched and strengthened the social and cognitive learning of all those involved. We got down to work together, starting off with collecting jars and sugar, gathering oranges, cooking the marmalade, preparing labels and brochures, bottling and selling them. With the proceeds we helped the NGOs “Germinar” and “Un árbol para mi vereda”.
Throughout a couple of weeks we could smell and feel in our hearts the fulfillment of doing a great job. Thanks to our community for accompanying and helping us making things happen.

Una vez más, y como parte de nuestro compromiso solidario y conciencia acerca del respeto y cuidado de “los árboles” realizamos el proyecto que denominamos “Mermeladas de naranjas amargas”. Este año participaron no sólo los niños del jardín y la comunidad de Northlands sino también otras escuelas del barrio. Esta posibilidad de pensar el proyecto en colaboración con otros enriqueció y potenció los aprendizajes sociales y cognitivos de todos los involucrados. Entre todos pusimos manos a la obra y comenzamos el proceso juntando frascos y azúcar, recolectando naranjas, cocinando la mermelada, armando las etiquetas y folletos, empaquetándola y comercializándola . A través de lo recaudado ayudamos a las ONGs “Un árbol para mi vereda” y “Germinar”.
Por un par de semanas, quedó impregnado en nuestro olfato y en nuestros corazones la experiencia “dulce” de haber hecho un buen trabajo. Gracias a nuestra comunidad por confiar, acompañarnos y por ayudarnos a hacer que las cosas sucedan.