Grand Opening of our New Building

Gran Inauguración de nuestro nuevo edificio

Northlands, Nordelta, September 26, 2019 - What's going on?

The Grand Opening of our New Building was held the past September 26 and was a huge success.

Under a brilliant sunny Spring day, Mr. James Coulson, opened the ceremony and spoke to Primary Northlanders about the New Building (A semi-olympic Swimming Pool & a 700 square meter multi-purpose space) and the benefits and privileges of having that kind of infrastructure to further promote the arts, swimming and P.E. at NORTHLANDS.

Catalina (Y6) and Simon (Y3) had the honour of cutting the ribbon to officially inaugurate the building. They were chosen for being the students that most represent the School values: Friendship & Service. Primary Students were later delighted with a fabulous performance by a Synchronized Swimming team at the Pool and a showcase of different styles by Primary, Secondary and Former Students.

They were then entertained by the Secondary Concert Band who played "the Washington Post" by John Philip Souza, and immediately following, the cast of the Secondary Nordelta Musical "The Island" performed two theme songs on the amazing new stage.

The whole event was repeated for Secondary students immediately following. This time, the ribbon was cut by Head Girl and Head Boy, Belen and Hans.

The evening event hosted NORTHLANDS' family and friends with a Cocktail Party where Secondary Students from Olivos and Nordelta presented numbers from this year's Musicals.
Mr. Coulson also introduced our new centenary logo and closed the ceremony.

What an amazing way to step into the future, after nearly 100 years of NORTHLANDS story!

El pasado 26 de septiembre se llevó a cabo con gran éxito la Inauguración de nuestro nuevo edificio en Nordelta.

Bajo un sol radiante, día típicamente primaveral, el Sr. James Coulson inauguró la ceremonia y les habló a los Northlanders de Primaria acerca del nuevo edificio (una pileta semi-olímpica y un espacio de usos múltiples de 700m2) y los beneficios y privilegios de tener este tipo de infraestructura para promover aún más las artes, natación y otros deportes en NORTHLANDS.
Catalina (año 6) y Simón (año 3) tuvieron el honor de cortar la cinta inaugurando oficialmente el edificio. Fueron elegidos para esto por ser los alumnos que mejor representan los valores del colegio: Amistad & Servicio. Más tarde, los alumnos de Primaria se deleitaron con una muestra increíble en la pileta por parte un equipo de la Escuela de Nado Sincronizado y una progresión de estilos por alumnos de Primaria, Secundaria y ex-alumnos. A continuación, la Orquesta de Secundaria interpretó "The Washington Post" por John Philip Souza y acto seguido, el elenco del Musical de Secundaria Nordelta "The Island", interpretó dos temas musicales sobre el imponente escenario.

Todo el evento se repitió para los alumnos de Secundaria inmediatamente a continuación. Esta vez, el corte de cinta estuvo a cargo de la Head Girl y Head Boy, Belén y Hans.

El evento organizado por la tarde recibió a las familias y amigos de NORTHLANDS con un cóctel de bienvenida en el cual los alumnos de Secundaria de Olivos y Nordelta representaron los números musicales de este año. El Sr. Coulson anunció nuestro logo del centenario y dió cierre a la ceremonia.

¡Qué manera tan increíble de dar un paso hacia el futuro, tras casi 100 años de historia de NORTHLANDS!