NEXT Talks for Year 5 and Year 6

Charlas NEXT para Year 5 y Year 6

Primary Nordelta, April 2018 - What's going on?

Northlanders Exploring Tomorrow is a Project of María José Otero, Nordelta Primary teacher.
School former pupils come to School with the aim of talking to the Primary students and tell them about their life experiences once they finished school, showing them in what ways the tools acquired during their school years have helped them to manage around independently, and inviting them to reflect on the importance of being educated at Northlands.

We received the visit of Nicole Aberg Cobo (2011) who presented her book, and Pilar Irigoyen (2013) who described her experience studying Acting in Los Angeles, and then making the kids work on improvisation exercises, which they enjoyed a lot.

Northlanders Exploring Tomorrow es un proyecto de María José Otero, maestra de Primaria de Nordelta.
El objetivo es que los ex alumnos del Colegio den charlas a los alumnos de Primaria, contándoles sus experiencias de vida luego egresar del Colegio, relatándoles de qué manera las herramientas obtenidas durante su paso por esta Institución les ayudan a valerse por sí mismos, e invitándolos a reflexionar sobre la importancia de haber recibido su educación escolar en Northlands.

Recibimos la visita de Nicole Aberg Cobo (2011) quien presentó su libro, y de Pilar Irigoyen (2013) quien les contó sus experiencias de estudios de actuación en Los Ángeles, para luego realizar ejercicios de improvisación que los chicos disfrutaron muchísimo.