Art in Year 2: Purmamarca Murals

Arte en Año 2: Murales de Purmamarca

Primary Nordelta, September 2018 - What's going on?

In relation to the unit Los Collas, Year 2 students paint murals depicting the colourful landscapes of Purmamarca, the people that live in the area and native plants and animals.
The children explored colour mixtures observing photos of Jujuy and acquired painting skills with tempera.

En relación con la unidad Los Collas, los alumnos de Año 2 pintaron murales ilustrando los coloridos paisajes de Purmamarca, las personas que viven en el área y los animales y plantas nativos.
Los chicos exploraron mezclas de color observando fotos de Jujuy y adquirieron habilidades en la pintura con témpera.

Art in Year 2: Purmamarca Murals Art in Year 2: Purmamarca Murals Art in Year 2: Purmamarca Murals Art in Year 2: Purmamarca Murals Art in Year 2: Purmamarca Murals Art in Year 2: Purmamarca Murals