PYP Exhibition

Exhibición del PEP

Primary Nordelta, October 2018 - What's going on?

Our PYP Exhibition was organized under the transdisciplinary theme “Who we are”. Year 6 started working on this theme in June. The students suggested possible topics in connection with this theme and those became the lines of inquiry.

These were: first, the historical background, founders, where they actually saw the difference between Saxons and Latin Americans.

The second one was related to migration processes and culture and the last one was focused on resources and their exploitation.
v Once these were determined, they worked on the central idea. The students were divided according to their interests in the lines of inquiry with two mentors each: one for Spanish and one for English, so it was truly bilingual.

Once the students finished their research, they produced a report which they used it to work on a script.

This script became their guideline and the way the information would be presented in the Final Exhibition.

This year they organized a game, the "Great Game of the Goose" (Juego de la Oca). Each group presented its part, and then the audience answered Kahoot questions. Winning a Kahoot question made you move forward in the Goose game. and it concluded by making the whole way around the American continent. Then they presented conclusions and sang the song “Somos Uno” (by Axel)

Nuestra Exhibición del PEP se organizó en el marco del tema transdisciplinario “Quienes somos”. Año 6 empezó a trabajar en este tema en junio. Los alumnos sugirieron posibles tópicos conectados con este tema convirtiéndose en las líneas de indagación.

Las tres líneas eran: primero el contexto histórico, los fundadores, donde pudieron ver las diferencias entre angloamericanos y latinoamericanos.

La segunda tenía que ver con procesos migratorios y cultura.

La última se trataba de recursos naturales y su explotación.

Una vez definidas las líneas de indagación, trabajaron en la idea central. Los alumnos se dividieron de acuerdo al interés que tuvieran en trabajar en cada línea de indagación bajo la supervisión de dos mentores, uno en inglés y uno en castellano, de manera que fue verdaderamente bilingüe.

Una vez que los alumnos terminaron su investigación, produjeron un informe. Este informe fue la base del guión y la manera en que la información sería presentada durante la Exhibición misma.

Este año organizaron un juego, el Gran Juego de la Oca. Cada grupo preparó una parte del juego. Se trataba de contestar preguntas de Kahoot, donde ganar un punto de Kahoot significaba avanzar una posición en el juego de la Oca. El mismo terminaba cuando se daba una vuelta completa al continente americano.

Finalmente presentaron sus conclusiones y cantaron la canción “Somos Uno” de Axel.