“Conectizar” = Connect to raise awareness

“Conectizar”= Conectarnos para Concientizar

Northlands, Primary Y6 Nordelta - What's going on?

CONECTIZAR
In 2019, Northlands Nordelta launched a series of gatherings that we have called "CONECTIZAR", ( conectar + concientizar). Our Y6 students were hosts to the event , inviting the neighboring schools, Cardinal Pironio and Michael Ham to join the initiative. The main objective of these meetings is that students can reflect and play with children from other institutions, providing a space for peer communication, whilst strengthening bonds between the community of neighboring schools in Nordelta.
In addition, the gatherings seek to raise awareness about specific themes that we consider important for our students ́ personal development, such as digital citizenship, body care, health, consumption and emotions, among others.

CONECTIZAR
Northlands Nordelta inició en 2019 una serie de ciclos de encuentros que llamamos CONECTIZAR (conectar + concientizar). Nuestros alumnos de Y6 fueron los anfitriones, invitando a los colegios vecinos, Cardenal Pironio y Michael Ham a sumarse a la iniciativa.
El objetivo principal de estos espacios es que los alumnos puedan compartir actividades de reflexión y juego con niños de otras instituciones, propiciando la comunicación entre pares, mientras que también se consolidan los vínculos entre la comunidad de colegios vecinos de Nordelta.
Además, los encuentros buscan generar conciencia sobre temáticas específicas que consideramos importantes para el desarrollo personal de nuestros alumnos, tales como como la ciudadanía digital, el cuidado del cuerpo, la salud, el consumo y las emociones, entre otros.