“Conectizar” = Connect to raise awareness

“Conectizar”= Conectarnos para Concientizar

Northlands, Primary Y6 Nordelta - What's going on?

On Friday, May 10, the first "Conectizar" meeting was held here at Northlands. The aim is that our students can share a reflective activity and play with children from other institutions, providing a space to meet and get to know new peers, strengthening the links between the community of the neighbouring schools of Nordelta. The Year 6 students from Cardenal Pironio School and Michael Ham College were invited. Activities that helped raise awareness on specific topics that we consider important for the personal development of our students were carried out. On this occasion the topic addressed by the students was communication.

El día viernes 10 de mayo se llevó a cabo el primer encuentro de “Conectizar” aquí en Northlands. Este tiene por objetivo que nuestros alumnos puedan compartir una actividad de reflexión y juego con niños de otras instituciones, propiciando un espacio de encuentro y conocimiento entre pares, estrechando los vínculos entre la comunidad de colegios vecinos de Nordelta. Fueron invitados los alumnos de Year 6 de los colegios Cardenal Pironio y Michael Ham. Se realizaron actividades que ayudaron a generar conciencia sobre temáticas específicas que consideramos importantes para el desarrollo personal de nuestros alumnos. En ésta oportunidad se abordó la comunicación.