Unit of Inquiry 2: Who we are? Body Changes. Year 2 Activities

Unit of Inquiry 2: Who we are? Body Changes. Year 2 A Activities

Unidad de indagación 2 ¿Quiénes somos? Cambios en el cuerpo. Actividades en Año 2 A.

Primary Nordelta, May 2018 - What's going on?

a) Experience to become more aware on health and body care. In the photos we can see Year 2A students observing two containers of clean water. In one of them, they washed their presumably clean hands. Then they were able to compare results.
To finish the activity we reflected on the importance of hand and body cleaning, and on the existence of microorganisms that live within.
b) Working with notes. Through concrete elements of everyday use, students train their mathematical-logical thinking. In the pictures we can see them working in groups, covering different and predefined roles, manipulating notes and performing diverse operations.

a) Experiencia para concientizarnos sobre el cuidado del cuerpo y nuestra salud. En las fotos vemos a los alumnos de Año 2A observando dos bidones de agua limpia. En uno de ellos los alumnos se lavaron las manos que creían tener limpias. Luego pudieron comparar los resultados.
Para finalizar la actividad reflexionamos sobre la importancia del lavado del cuerpo y sobre la existencia de microorganismos que lo habitan.

b) Trabajo con billetes. A través de elementos concretos y de uso cotidiano, los alumnos ejercitan el pensamiento lógico-matemático. En las fotos podemos verlos trabajando en grupos, cubriendo diferentes roles previamente pautados, manipulando los billetes y aplicando distintas operaciones.

Who we are? Body Changes. Who we are? Body Changes. Who we are? Body Changes. Who we are? Body Changes. Who we are? Body Changes. Who we are? Body Changes. Who we are? Body Changes. Who we are? Body Changes. Who we are? Body Changes. Who we are? Body Changes. Who we are? Body Changes. Who we are? Body Changes. Who we are? Body Changes. Who we are? Body Changes.