Year 6 – Investigating artists

Año 6 - Investigación de un Artista

Primary Nordelta, October 2018 - What's going on?

Year 6 Northlanders carried out different presentations that accompany their immersion in visual arts. Their work helped develop a critical eye with important values and enabled them to express themselves through art. To deepen their knowledge on several artists, each Year 6 student was appointed with a different well-known artist.

We would like to highlight the exhibition of the following students:

• Benito Quinquela Martin por Sophie C.

• Frida Kahlo por Emma W.

• René Magritte por Lola C.

Northlanders de Año 6 Nordelta realizaron diferentes presentaciones que acompañan su construcción en las artes visuales, en desarrollar una mirada crítica con valores humanos, y en poder expresarse mediante el arte. Y para conocer más artistas, a cada uno le tocó investigar sobre uno diferente.
Queremos destacar las exposiciones de estas 3 alumnas:

• Benito Quinquela Martin por Sophie C.

• Frida Kahlo por Emma W.

• René Magritte por Lola C.

Year 6 – One Artist Research Year 6 – One Artist Research Year 6 – One Artist Research