2018 Literacy Week: “Let’s Celebrate the Love for Reading”

2018 Literacy Week: “Let’s Celebrate the Love for Reading”.

2018 Semana Literaria: “Celebremos el amor por la lectura”.

Primary Nordelta, May 2018 - What's going on?

Our Literacy Week took place between 7 and 11 May with activities related to reading and writing. There were stories for the children read by teachers and assistants, a literary activity for students together with their parents organized by Brainy Learning, a creative writing competition for EP2 pupils, among other activities. Again, this year we invited grandparents to tell or read stories in English or in Spanish in their grandchildren’s form.
Parents were invited to accompany the students in visits around the fair.
Books in English and in Spanish were available during the whole week.
Children really enjoyed their time with the proposed activities: the exchange with Kinder was very enriching, and the visit of Dolores Avendaño (Old Northlander and Harry Potter´s illustrator) and Fernando De Vedia (author of books for children) a real privilege for all.
Let us keep on encouraging reading and writing amongst our pupils!

“Reading is worth it… Becoming a reader is worth it... Reading after reading, the reader - any reader, whatever his age, his condition, his circumstances...- becomes more aware of clues, more free in thought, more open-minded, wider in horizons, owner of a richer universe of meanings, more resistant and more resourceful of subtle plots.
Reading after reading, the reader builds his place in the world.”
The Great Occasion, Graciela Montes.

Nuestra Semana Literaria se llevó a cabo entre el 7 y 11 de mayo con actividades relacionadas con la lectura y la escritura. Hubo cuentos leídos por los docentes y asistentes, una actividad para los alumnos junto a sus padres organizada por Brainy Learning, una competencia de escritura creativa para alumnos de EP2, entre otras.
Nuevamente, este año invitamos a los abuelos a participar leyendo o contando un cuento en inglés o en castellano en la clase de sus nietos.
Los padres fueron invitados a acompañar a los alumnos durante visitas a toda la Feria.
También se pudieron adquirir ejemplares de libros en inglés y castellano durante toda la semana.
Los chicos disfrutaron muchísimo de las actividades propuestas; el intercambio con Kinder fue muy enriquecedor, y la visita de Dolores Avendaño (ilustradora de Harry Potter y ex alumna) y Fernando De Vedia (autor de libros infantiles) un verdadero privilegio para todos.
¡Sigamos fomentando la lectura entre nuestros alumnos!

Leer vale la pena… Convertirse en lector vale la pena... Lectura a lectura, el lector – todo lector, cualquiera sea su edad, su condición, su circunstancia…– se va volviendo más astuto en la búsqueda de indicios, más libre en pensamiento, más ágil en puntos de vista, más ancho en horizontes, dueño de un universo de significaciones más rico, más resistente y de tramas más sutiles. Lectura a lectura, el lector va construyendo su lugar en el mundo." La gran ocasión, Graciela Montes.