Robotics and programming

Robótica y Programación

Secondary Nordelta & Olivos, August 2019 - What's going on?

At Information and Communication Technologies (ICT) classes, Northlanders from Year 7 started working on the ¨Robotics and programming¨ unit with new Lego Mindstorm kits. During classes, students develop solution design skills through making robots and programming them. At the same time, they have fun, apply critical thinking and strengthen their creativity.

They work in small groups, sharing specific roles for each one and defining objectives. The proposed challenges help them to think and reflect on global issues, where robotics and programming can offer huge solutions.

En las clases de Tecnologías de la Información y las Comunicación (TIC), Northlanders de Año 7 comenzaron la unidad de ¨Robótica y Programación¨ con los nuevos kits de Lego Mindstorm. A lo largo de los encuentros los estudiantes desarrollan habilidades de diseño de soluciones a través de la construcción de robots y la programación de los mismos; y a su vez, se divierten, despiertan el pensamiento crítico, y refuerzan su creatividad.

Trabajan en grupos pequeños repartiendo roles específicos y definiendo objetivos. Los desafíos planteados ayudan a todos a pensar y reflexionar sobre problemáticas globales, en donde la robótica y la programación pueden ofrecer enormes soluciones.