Reading Marathon

Maratón de Lectura

Nordelta & Olivos Secondary, September 2018 - What's going on?

We`d like to share images of our institutional performance on the “Reading Marathon” organized by “Fundación Leer”, held all over the country, last Friday 28 September.

We carried out an intervention in Nordelta classrooms with examples of mural poetry and poetic awareness in the Library. In Olivos, Secondary corridors were intervened with cordel literature, an artisanal way of community reading.

The poems were chosen by Northlanders with supervision of their Language teachers.

Take a look at the results!

Compartimos con ustedes imágenes de nuestra participación institucional en el proyecto Maratón de Lectura, organizado por la Fundación Leer. El cuál ocurrió en todo el país el pasado viernes 28 de septiembre. Nuestra propuesta consistió en intervenir aulas de Nordelta con ejemplos de poesía mural y sensibilización poética en la Biblioteca y en Olivos con poemas de literatura de cordel, una forma artesanal de lectura comunitaria, en los pasillos del edificio de Secundaria.

Las poesías fueron elegidas por todos nuestros alumnos con supervisión de los docentes de Lengua de todo el departamento. ¡Echen un vistazo al resultado!