IB Diploma Programme Curriculum Fair for Year 10 students

IB Biology Internal Assessment Meeting

Reunión de evaluación interna de Biología IB

Secondary Nordelta & Olivos, August 2018 - What's going on?

During August, Northlands had the pleasure of hosting the IB Biology Internal Assessment Meeting. Public and private IB schools from across Buenos Aires attended the meeting which was led by our Head of Science, Ms Elizabeth Klatt.

The agenda started with an analysis of the IB´s officially published report. After, representatives continued assessing student work together. This meeting facilitated an exchange of ideas, opinions and interpretations of the official evaluation criteria for biology with a view to standardizing the application of the IB criteria and recommendations in the different schools.

Mr Peter Stoyle reiterated the importance of repeating and growing this practice with ACBIRP schools over the next few years.

En agosto se llevó a cabo en NORTHLANDS la reunión de moderación de Evaluación Interna de Biología, con la participación de diferentes colegios IB públicos y privados de Buenos Aires. La reunión fue liderada por la Jefa del Departamento de Ciencias, Prof. Elizabeth Klatt.

La agenda de trabajo comenzó con un análisis del informe de la materia publicado por el IB. Luego siguió la moderación de los trabajos de los alumnos.
La reunión permitió el intercambio de ideas, opiniones e interpretaciones de los criterios de evaluación de la asignatura con el objeto de estandarizar la aplicación de los mismos en sintonía con las recomendaciones de IB.

Sr. P. Stoyle remarcó la importancia para los colegios miembros de ACBIRP de repetir la experiencia y potenciarla en los próximos años.