English Junior & Senior Forums

Inglés Junior & Senior Forums

Secondary Nordelta & Olivos, May 2018 - What's going on?

As a member of the English Speaking Scholastic Association of the River Plate (ESSARP), Northlands organizes the Debate Forums both for junior and senior categories every year. This year we had the pleasure to receive about 10 schools on either day among which we had Barker College, Michael Ham, St. John’s, St George’s, Newman, Villa Devoto School, St. Andrew’s, Sworn Junior College, St. Hilda’s, St. Brendan’s and Belgrano Day School. This occurred on two afternoons last May, when the students participated as panellists and audience in four debates on hot topics such as: Are single-sex schools better for education? Or should cellphones be allowed in school? Or should video-sharing platforms like Youtube contain bans in order to protect the younger ones from unwanted stimuli? And does the use of internet at school provide more opportunities of danger than advantages? The students and accompanying teachers had a great time, with a break for coffee, tea, brownie and fruit, and for socializing teaching and learning experiences. As in all competitions, there were winners and losers and, in this case, the junior winners of the debates were Northlands and Sworn, while the senior winners were Michael Ham and St. John’s. Finally, we want highlight that Joaquín M.B. from Year 9 and Lucas S. from Year 8, and Sara D. Year 11 and Ion H. from Year 10 showed their great debating skills for Northlands. Congratulations to them and to all for making these afternoons so enriching and fun.

Como miembros de ESSARP (English Speaking Scholastic Association of the River Plate), cada año NORTHLANDS organiza el Debate Forum para categorías Junior y Senior. Este año tuvimos el agrado de recibir alrededor de 10 escuelas, entre las cuales se encuentran Barker College, Michael Ham, St. John’s, St George’s, Newman, Villa Devoto School, St. Andrew’s, Sworn Junior College, St. Hilda’s, St. Brendan’s and Belgrano Day School.

El evento transcurrió durante dos tardes de mayo, donde los estudiantes participaron como panelistas y audiencia en cuatro debates sobre temas de actualidad, tales como:

¿Las escuelas de un solo sexo son mejores para la educación? ¿Deberían permitirse los teléfonos celulares en la escuela? ¿Deberían las plataformas de intercambio de videos como Youtube contener prohibiciones para proteger a los más jóvenes de los estímulos no deseados? ¿El uso de Internet en la escuela conlleva más posibles peligros que ventajas? Los estudiantes y docentes acompañantes compartieron una jornada muy agradable, con un recreo para el café, té, brownies, frutas y para socializar, compartiendo experiencias de enseñanza y aprendizaje.

Como en toda competencia, hubo ganadores y perdedores, en este caso, los ganadores en la categoría Junior fueron Northlands y Sworn, mientras que en la categoría Senior los ganadores fueron Michael Ham y St. John’s.

Finalmente queremos destacar a los estudiantes, Joaquín M.B. de Año 9, Lucas S. de Año 8, Sara D. de Año 11 e Ion H. de Año 10 quienes mostraron su gran habilidad de debate. Felicitaciones a ustedes y a todos los que hicieron posible esta tan enriquecedora y divertida.