World Environment Day – Service Day

Día Mundial del medio ambiente

Nordelta & Olivos, June 2018 - What's going on?

On this second Service Day we took the opportunity to celebrate World Environment Day. When commemorating dates related to caring for the environment, NORTHLANDS seeks to create moments of awareness and active participation for our students. We wish to encourage them to become socially committed in their community to engage in actions leading to a more sustainable world.

As a theme of reflection, this year we worked on raising awareness about the use of plastic.

Kindergarten organized an assembly that was focused on recycling and reducing plastic. The children had the opportunity to reflect on what things made of plastic can be recycled and which are non-recyclable and we need to reduce its use. On this opportunity, the children reflected on the use of “drinking with straws” and how we can replace or reduce their use. Some of their conclusions were:

“We can use just glasses”, “We can tell our parents not to use straws”, “We can reuse them” and “We can make arts & crafts out of them”

Also, once again Olivos´ Kinder 5 children visited Nordelta site where they shared experiences and ideas on how to take care of the planet. This way, they shared a day together to bond and build a sense of community.

They reflected on the importance of reducing the use of plastic and trash in general, created flyers to generate awareness and start building sustainable habits.

Here go some green tips:

“If you go to the supermarket, take your own bag.”

“If you are offered a straw, say no thank you.”

Primary Nordelta gathered in an Assembly at the SUM, where two Year 6 students and members of the Green Patrol, Lorenzo and Kai, made a presentation on Environmental Matters to all Primary pupils and teachers in Nordelta.

We also invited our community to come dressed in casual yellow clothes in reference to the colour that represents plastic recycling.

En este segundo Service Day celebramos el Día Mundial del Medio Ambiente. NORTHLANDS, como parte de su programa de Servicio a la comunidad, busca generar espacios de reflexión y acción respecto del cuidado del medio ambiente. Nos interesa motivar a nuestros alumnos para que se comprometan y realicen actividades para crear conciencia sustentable.

Como temática de reflexión, este año se trabajó en la concientización sobre el uso del plástico.

En el nivel inicial, las salas de 3, 4 y 5 años se reunieron a pensar acerca del reciclado de plástico y como reutilizarlo. Los chicos tuvieron la oportunidad de reflexionar junto a sus maestras sobre qué cosas que están hechas de plástico se pueden reciclar y cuáles es necesario reducir su uso. En este caso el foco estuvo puesto en el uso de sorbetes. Algunas de sus conclusiones fueron:

“podemos usar vasos sin sorbetes”, “le podemos decir a nuestros papás que no usen sorbetes”, “las podemos volver a usar” y “podemos hacer juguetes con ellas”

Luego, una vez más las salas de 5 de ambas sedes se encontraron en Nordelta, donde compartieron ideas y experiencias sobre cómo cuidar el planeta. Y así también continuar creando vínculos y sentido de comunidad.

Reflexionaron juntos sobre la importancia de reducir el uso del plástico y la basura en general.

Prepararon folletos para crear conciencia y comenzar a practicar hábitos sustentables.

Estos son algunos consejos “verdes”: “Si van al supermercado lleven su propia bolsa.” “Si les ofrecen una pajita, digan no gracias”

En primaria de Nordelta realizaron un Assembly en el SUM General, donde dos alumnos de Año 6 y miembros de la Green Patrol, Lorenzo y Kai, realizaron una presentación sobre asuntos de Medio Ambiente a todos los alumnos y docentes de Primaria.

Además, invitamos a todos nuestros alumnos a vestir ropa informal de color amarillo en relación al color que representa el reciclaje de plástico.