Inset 2019

INSET 2019

Institutional, February 2019 - What's going on?

Before starting classes, all our Staff was trained and got to share experiences in our INSET 2019.
This year, we had the pleasure to have the Football Team “Los Murciélagos” among us. They gave us an inspiring talk about how to overcome the disadvantages of being blind. We also had the opportunity to play with them blindfolded, so we learned to use our other senses and teamwork. When you can’t see, it is really important to rely on someone who can guide you.
Then, Child Protection Officers told us about the importance of taking care of our children from virtual and real world possible threats, and showed us the Child Protection Policy. We analyzed two cases and discussed about how to proceed.
Then we benefited from “Northlanders Educating Northlanders” (NEN) where different activities were given by and for Northlands community.
To close the day, we had a lunch all together. We are all totally ready and looking forward to a new school year full of challenges and experiences.

Antes de comenzar las clases, todo el personal estuvo entrenando y compartiendo experiencias en nuestro INSET 2019.
Este año tuvimos el placer de recibir a la selección de ciegos de fútbol "Los Murciélagos", que nos dieron una charla inspiradora sobre cómo superar las desventajas. También tuvimos la oportunidad de jugar con ellos con los ojos vendados, y así aprender a usar otros sentidos y a trabajar en equipo. Cuando no puedes ver, es realmente importante confiar en alguien que te guíe.
Luego, los oficiales de protección infantil nos explicaron la importancia de cuidar a los niños del mundo virtual y real, y nos mostraron la Política de protección infantil. Analizamos dos casos y discutimos sobre cómo actuar.
Luego pudimos disfrutar de "Northlanders Educating Northlanders" (NEN), donde diferentes actividades fueron dictadas por y para la comunidad de Northlands.
Como cierre de actividad compartimos un almuerzo todos juntos.
¡Estamos preparados para un nuevo año escolar lleno de desafíos y experiencias!