Northlands Community Choir Trip to Salta

Gira del Coro de la Comunidad a Salta

November 7 - 11, 2018 - What's going on?

"At last, our long-awaited trip to Salta arrived.

After more than 8 months of rehearsals and preparations, we all met at the airport to begin our intense journey to Cafayate, Cachi and Salta Capital.

All our presentations took place in the incredible sceneries that our country offers: Estancias de Cafayate (in vignettes), Hotel La Merced del Alto in Cachi, and the Basilica of San Francisco, in the city of Salta.

Also, we had a unique moment in the natural amphitheater of Cafayate, a stone formation that has incredible acoustics, spreading our music to the present tourists. We sang at the James Turrell Musem of Light, which exhibits works based on space and light and travels through the senses. Amazing experience, lying in the open patio looking at the sky singing Carpet Crawlers by Genesis.

We travelled more than 700km of gravel, cornice, forgotten villages, saw shepherds with goats, fields of cactuses and the beautiful palette of colors that the mountains and Valle Calchaquies offered us. With each curve we moved away from the sea level but we got closer to each other, enjoying our beautiful group.

Doña Ubenza was the song that had least motivated us during all our previous rehearls, but became the main protagonist of the tour. We felt every word, every sound, every rhythm.

Each experience is unique. The high expectations for our 2018 Tour were surpassed by reality. “To sing and walk is to open the doors of Paradise”, “To strengthen love and trust is a pearl in my life”, “To share, laugh out loud, open my heart and sing, nothing else matters in these trips” were some closing comments.

Cecilia Moche (School Mom).

"Y por fin llego nuestro tan esperado viaje a Salta.

Después de 8 meses de ensayos y preparativos, todos nos encontramos en el aeropuerto para comenzar la intensa gira que incluyó las ciudades de Cafayate , Cachi y Salta capital.

Las presentaciones ocurrieron en lugares mágicos de nuestro increíble país: entre viñedos en Estancias de Cafayate , en el lindísimo hotel La Merced del Alto en Cachi y en la basílica de San Francisco en la ciudad de Salta.

Además, sumamos un momento único en el anfiteatro natural de Cafayate , una formación de piedra que tiene una acústica increíble , regalándole nuestra música a los turistas presentes . También cantamos en el Museo de La Luz James Turrell, que exhibe obras basadas en el espacio y la luz y se recorre con los sentidos . Fue una experiencia increíble, acostados en su patio abierto mirando el cielo y entonando Carpet Crawlers de Genesis.

Recorrimos más de 700 km, muchos de ellos de ripio, serrucho y cornisa , atravesando pueblos olvidados , pastores con cabras , campos de cardones y disfrutando de la paleta interminable de colores de las montañas y los Valles Calchaquies . Y con cada curva y contracurva fuimos alejándonos del nivel del mar, pero acercándonos entre nosotros, conociéndonos mejor y disfrutando de la compañía de este grupo tan lindo.

La canción Doña Ubenza , que tan poco nos había entusiasmado en los ensayos durante el año fue la protagonista del viaje. Sentimos cada palabra, cada sonido, cada ritmo.

Cada experiencia es única . Teníamos altas expectativas para la gira 2018, pero fueron alcanzadas y superadas por la realidad . “ cantar y pasear es abrir las puertas del paraíso “ “ afianzar el cariño y la confianza es una perla en mi vida “ “ compartir , reírme a carcajadas , abrir el corazón y cantar , nada más me interesa en estos viajes “ fueron algunos de los comentarios de cierre".

Cecilia Moche (mamá del colegio)

Northlands Community Choir Trip to Salta Northlands Community Choir Trip to Salta Northlands Community Choir Trip to Salta