Northlands in NYC - Winners again!

Northlands en Nueva York - ¡Nuevamente ganadores!

Northlands, March 2019 - What's going on?

From March 5th to March 9th, 19 students from Northlands School attended NHSMUN 2019, one of the most important UN Conferences for Secondary School students.

Held at the United Nations Headquarters and the New York Hilton Midtown, the National High School Model United Nations (NHSMUN) is the world's largest Model UN conference, with over three thousand delegates attending from sixty different countries around the world. NHSMUN provides students with opportunities to interact with high-profile, relevant United Nations figures.
Northlands visited the Permanent Mission of Argentina, where our students discussed global issues with Dr. Martín Garcia Moritán, our ambassador, and were also in contact with Diplomats from Canada.

We also visited Washington DC, and the children were in contact with the most important issues of the 20th century, and, for example, in the Holocaust Museum, they had the possibility to speak to survivors who shared their stories.

One more time, our students were awarded with a distinction: Outstanding Achievement by a Foreign Language Delegation, Congratulations Delegates!

Entre el 5 y 9 de marzo, 19 alumnos de ambas sedes concurrieron a NHSMUN 2019, uno de los Modelos Naciones Unidas más importantes para alumnos de escuelas secundarias.

Llevado a cabo en la sede de Naciones Unidas de Nueva York y en el hotel Hilton Manhattan, NHSMUN es el Modelo NU más grande del mundo, y en esta edición, contó con la presencia de 3000 delegados provenientes de 60 países de todos los continentes.
Asimismo, NHSMUN les dio a los alumnos la posibilidad de interactuar con diplomáticos de alto rango: Northlands visitó la Misión Permanente de la República Argentina, donde los chicos tuvieron la oportunidad de discutir temas de política global con el Dr. Martín García Moritán, nuestro embajador, y también estuvieron en contacto con el cuerpo Diplomático de Canadá.

En nuestra visita a Washington, los alumnos tomaron contacto con los temas más relevantes del Siglo XX y, a modo de ejemplo, en el Museo del Holocausto tuvieron la posibilidad de conversar con sobrevivientes que compartían sus historias.

Una vez más, Nuestros alumnos recibieron una distinción por su trabajo, antes y durante el Modelo: Outstanding Achievement by a Foreign Language Delegation (Desempeño sobresaliente de una delegación de habla extranjera)

¡Felicitaciones a nuestros delegados!

Northlands in NYC - Winners again! Northlands in NYC - Winners again! Northlands in NYC - Winners again! Northlands in NYC - Winners again! Northlands in NYC - Winners again! Northlands in NYC - Winners again! Northlands in NYC - Winners again! Northlands in NYC - Winners again!