HELP DESK after school hours

HELP DESK después de hora

Primary, June 2018 - What's going on?

At NORTHLANDS we empower students to take charge of their learning and assume responsibilities for their work. As part of this philosophy, this year we have incorporated a space we call HELP DESK where Y5 & Y6 students can stay on after school hours to ask for extra help or finish any group work in English, Spanish or Maths.
Every Wednesay, two teachers are available in the Primary Library from 4.10pm to 5.20pm, to answer questions or give advice. Students who attend explain why they are staying and what they need help with.

En NORTHLANDS empoderamos a los alumnos para que den cuenta de su aprendizaje y sean responsables de su trabajo. Como parte de esta filosofía, este año incorporamos un espacio en que los alumnos de Año 5 & 6 pueden quedarse después de hora si desean ayuda extra, terminar alguna actividad en Castellano, Inglés o Matemática. Este espacio se llama: HELP DESK.
Todos los miércoles, entre las 16.10hs y las 17.20hs, dos docentes acompañan a los alumnos en la biblioteca de Primaria, para contestar preguntas, sugerir o guiar a quienes decidan hacer uso del espacio. Los alumnos que eligen quedarse explican por qué se quedan y en qué necesitan ayuda