Paris MARATHON

NORTHLANDS @ The Paris MARATHON

Beyond NORTHLANDS' Walls (*), April 2018 - What's going on?

Gigi Vidoni, Physical Education Teacher at School was NORTHLANDS’ flag-bearer at the Paris Marathon where more than 50,000 people participated.

She ranked 20.084 finishing the race in 4 hs,16 min,1 sec.

Congratulations for the achieved goal after all your effort! Here are a few of Gigi´s reflections on this experience: “Such a pleasure! Taking in account that in summer I had two sprained ankles I thought I wouldn't be able to run. But as Espartanos said in the INSET “No permanecer caídos” I had to face the situation and managed to cross the finish line with a smile. Happy, happy, happy! I felt so comfortable during the race, conquering each kilometer until the final goal while enjoying the ride and the support of all the families who encouraged me: those in Paris or by text messages and e-mails. It was so nice to receive the encouragement of our NORTHLANDS community”.

Also, Gigi shared the race circuit: “The starting point was at des Champs-Élysées avenue with the theme “Chariots of Fire” on loudspeakers and the finish line was located right in front of L´Arc de Triomphe. The streets chosen to run the marathon were incredible covering the most emblematic Paris´ sites: Place de la Concorde, the Louvre, Grand Palais, Place de la Bastille, Bois de Vincennes, Rivière Seine, the Tourre Eiffel and the Notre-Dame Cathedral, Musee d’Orsay, ending at the L'arc de Triomphe.

Gigi also told us about the meaning of the “Run Green” concept supporting the race and its values ​​that we too share at Northlands:

• Sustainability

• Energy saving

• Water Reduction and recovery

• Bring people together around sport

• Promote fair play

• Implement and share good practices

• Sustainable meal options

During her stay, Gigi met up with families from the community with whom she shared moments and they all offered a great deal of support and love: "An incredible amount of people were there encouraging, with posters, shouting" Allez! Allez! " to each participant. There were also many music bands and posters throughout the tour that indicated the emblematic places of the city "On your right, the Louvre", "On your left, the Eiffel Tower". People who saw the "Friendship and Service" Northlands flag, asked me what it was all about, and I told them it was the school's motto and they smiled and said it was a very nice philosophy ".

Congratulations Gigi for taking on this challenge! And thanks for taking NORTHLANDS a little further.

Gigi Vidoni, profesora de Educación Física del Colegio fue la abanderada NORTHLANDS en la Maratón de París donde participaron más de 50.000 personas.

Alcanzó el puesto 20.084 logrando completar la carrera en: 4h16'01". Queremos felicitarla por la meta alcanzada luego de tanto esfuerzo y les compartimos un fragmento de sus palabras sobre su experiencia: “¡Un lujo! considerando que en el verano tuve dos esguinces y pensé que no iba a poder correr. Me quedó la frase de los Espartanos a principio de año en el Inset: "No permanecer caídos", había que afrontar la situación y logré cruzar la meta con una sonrisa. Feliz, feliz, feliz!!! Me sentí súper bien en la carrera, superando cada kilómetro, logrando el objetivo final, disfrutando el recorrido y el aliento de las familias de Northlands: en persona en París, por mensajitos y por mail. Muy lindo recibir el apoyo de la comunidad Northlands”.

Además, Gigi nos cuenta el trayecto de la carrera, “La largada fue desde Av. des Champs-Élysées con la canción "Carrozas de fuego" y la llegada frente al Arco del Triunfo. Con un recorrido increíble, pasando por los lugares emblemáticos de París: Plaza de la Concordia, el Louvre, Grand Palais, Plaza de la Bastilla, Bosques de Vincennes, riviera del Sena con vista a la Torre Eiffel y la Catedral de Notre-Dame de París, el Museo d’Orsay, y la llegada frente al Arco del Triunfo”. También nos comentó sobre el concepto “Run Green” de la Maratón y los valores que comparte con el colegio:

• Sustentabilidad.

• Ayudar en el ahorro energético.

• Reducir y reciclar la basura.

• Unir a la gente mediante el deporte.

• Promover el juego sano.

• Implementar y compartir buenas prácticas.

• Llevar opciones de platos sustentable.

Durante su estadía Gigi se encontró con familias de la comunidad, con quienes compartió momentos y todos le brindaron un profundo cariño y mucho apoyo. “Increíble la cantidad de gente alentando, con carteles, gritando "Allez! Allez!" a cada participante. También había muchas bandas de música alegrando el lugar y carteles durante todo el recorrido que indicaban los lugares emblemáticos de la ciudad "A la derecha, el Louvre", "A su izquierda, la Torre Eiffel". La gente miraba la bandera de Northlands, leían "Friendship and Service" y preguntaban de qué era, entonces les contaba que es el lema del Colegio y sonreían diciendo que era una filosofía muy linda”.

¡Felicitaciones Gigi por haber participado de este desafío! Y gracias por llevar a NORTHLANDS un poco más allá.

(*) Beyond NORTHLANDS' Walls / Más allá de NORTHLANDS

In this section, we pay recognition to the hard work and dedication of students, Old Northlanders and teachers who have excelled at an activity outside of School.
We are very proud of the outstanding achievements of our students and we feel it is important to congratulate them and show our support.
En esta sección queremos reconocer el esfuerzo y la dedicación de alumnos, graduados y docentes que han sobresalido en actividades fuera de NORTHLANDS.
Estamos muy orgullosos de sus excelentes logros y creemos que es muy importante difundirlos y que sepan que cuentan con todo nuestro apoyo.