2nd Commendation Assembly

NEW YORK BROADWAY DRAMA EXPERIENCE – by María José Lizaso

Experiencia de drama en Bradway, Nueva York – por María José Lizaso

Beyond NORTHLANDS´ Walls, July 2018 - What's going on?

"During the month of July, I had the opportunity to experience a 6-day intensive workshop on DRAMA in New York City, one of the theatre capitals of the world.

I had the chance to be once again a student in one of the most prestigious acting schools around the world, “The American Academy of Dramatic Arts”, and to participate in the Broadway Teachers Workshop and One-Day Director intensive course as well; participating in workshops and master classes with Broadway performers, master theatre instructors, Broadway creative teams, and production staff.

These workshops allow us, educators from around the globe, to share knowledge with other colleagues, and provide the chance to discuss current trends, tools, activities and resources for use in the Performing Arts classroom.

We also took part in a variety of engaging exercises that allowed for self-growth, discovery and encouragement. We attended four Broadway shows with post show cast discussions and stage tours.

I was continuously amazed at the access, quality of sessions, performances, and genuine desire to bring together the academic and professional worlds of Theatre. It was simply one of the finest and most energizing professional workshops in which I participated.
I returned home inspired, educated, refilled and entertained."

“Durante el mes de Julio, tuve la oportunidad de experimentar 6 días de un intensivo worhshop de Drama en la ciudad de Nueva York, una de las capitales del teatro en el mundo.

Pude ser estudiante una vez más en una de las más prestigiosas escuelas de teatro “The American Academy of Dramatic Arts”, y participar también en los workshops “Docente en Broadway” y “Director por un día”; participé en talleres y masters con artistas de Broadway, maestros de teatro, equipos creativos de Broadway y personal de producción.

Estos workshops nos permitieron, a los educadores alrededor del mundo, a compartir conocimientos con otros colegas, y brindan la oportunidad de analizar las tendencias, herramientas, actividades y recursos actuales para usar en el aula de artes escénicas.

Además, realizamos una serie de ejercicios muy atractivos de crecimiento personal, auto-descubrimiento y aprobación propia. Asistimos a cuatro espectáculos de Broadway con debates y shows en vivo.

Me sorprendió continuamente la calidad de las sesiones, las actuaciones y el deseo genuino de reunir el mundo académico y profesional del teatro. Fue simplemente uno de los mejores talleres profesionales en los que participé.
Volví a casa inspirada, instruida, renovada y entretenida ".