Big Brother/ Big sister Programme

Programa de Padrinazgo

Primary Olivos, March 2018 - What's going on?

Within the framework of the Personal and Social Development Programme of the School, every year we implement a mentoring programme from Year 6 students to Year 1 students with the aim of strengthening the bonds between our students. For Year 1 children this means they have an older student in which they can trust and turn to if they need him or her. This activity benefits Year 6 students as well, by giving them an active role where they will be able to develop their responsibility and awareness for others. This programme takes place throughout the whole year through different activities.
Throughout these years we have been able to see how enriching this experience becomes for Year 1 students as well as Year 6 students. Due to this we launched this activity with a lot of enthusiasm. Year 1 and Year 6 students shared meetings to get to know each other.

Dentro del marco del Programa de Desarrollo Personal y Social que sostiene el Colegio todos los años implementamos un programa de padrinazgo de los alumnos de Año 6 a los alumnos de Año 1 con el fin de fortalecer los vínculos entre nuestros alumnos. Para los niños de Año 1 implica tener un alumno más grande en quien confiar y a quien recurrir en caso de necesitarlo. En relación a los alumnos de Año 6 esto busca darles un rol activo en el cual desarrollen su responsabilidad y la conciencia por los demás. Este programa se mantiene a lo largo de todo el año a través de diferentes actividades.
En todos estos años hemos podido constatar lo enriquecedora que resulta esta experiencia tanto para los alumnos de Año 1 como para los alumnos de Año 6. Debido a esto es que lanzamos esta actividad con mucho entusiasmo. Alumnos de Año 1 y Año 6 compartieron encuentros para conocerse.