NORTHLANDS at Latinamerican Heads Conference (LAHC) in Colombia

NORTHLANDS en la conferencia latinoamericana de directivos (LAHC) en Colombia

Primary & Secondary, April 2018 - What's going on?

From April 17 to April 21, a group of Northlands teachers, students and Heads went to Bogotá to learn, reflect and meet people from schools all over Latinamerica. It was enriching to share many different learning experiences. The title of the conference evidenced the aim of it: “Putting the student at the center".
They talked about differentiated instruction, effective questions, the adolescent brain and of course, assessment and concept- based curriculum were also discussed.
Senior students from Olivos and Nordelta took part in many activities with students from other schools. We were proud of them all!

Del 17 al 21 de abril, un grupo de docentes, Directores y alumnos estuvieron en Bogotá para aprender, reflexionar y encontrarse con gente de colegios de toda Latinoamérica. Fue enriquecedor compartir diversas experiencias de aprendizaje. El título de la conferencia evidenciaba su objetivo: "Poniendo al alumno en el centro". Los temas que más resonaron fueron instrucción diferenciada, preguntas efectivas, el cerebro del adolescente y por supuesto, evaluación y un currículo basado en conceptos. Alumnos de Olivos y Nordelta formaron parte de variadas actividades con alumnos de otros colegios. ¡Estamos orgullosos de ellos!