Anglo Week

Semana Anglo

Institutional, April 2019 - What's going on?

The week between 29 April and 3 May was quite a special one here at Northlands since we celebrated our first Anglo Week. This initiative was focused on treasuring the value of the School's Anglo roots and having a look and feel of what Britain and its history is all about. We had several different activities taking place around the School involving EVERYONE; we had the rock band "the Exits" playing classic British hits at both sites; an interpretation of Macbeth at Drama lessons; Kinder Students cooking scones; Scottish dancing was taught by PE teachers during break, members of Staff disguised as British icons such as Charlie Chaplin, Sherlock Holmes and Mary Poppins; our Secondary School rock band playing Beatles, Pink Floyd and Dire Straits, among others; the school menu was adapted to British typical meals; screens were packed with British icons that have had a big impact world-wide, Union Jacks spread around the whole school; just to name a few. What an amazing week! You could breathe Britain around the School. Congratulations to everyone involved. We already look forward to next year!

La semana entre el 29 de abril y el 3 de mayo fue muy especial en Northlands ya que festejamos nuestra primera Anglo Week. Esta iniciativa estuvo enfocada en valorar nuestra raíces anglosajonas y en acercarnos a lo que significa Gran Bretaña y su historia. Tuvimos varias actividades que involucraron al Colegio entero; la banda de rock "The Exits" tocando hits británicos en ambas sedes; una interpretación de Macbeth en las clases de Drama, alumnos de Kinder cocinando "scones" con Old Northlanders; clases de Scottish dancing en los recreos, miembros del Staff disfrazados de Carlitos Chaplin, Sherlock Holmes y Mary Poppins; nuestra banda de rock de Secundaria tocando temas de Los Beatles, Pink Floyd y Dire Straits, entre otros; el menú del Colegio fue modificado con clásicos platos ingleses; las pantallas del Colegio estaban cargadas con íconos británicos que han tenido impacto global y el colegio estaba plagado de "Union Jacks" por todos lados, entre muchas otras cosas. ¡Qué semana espectacular! Se podía respirar al Reino Unido por todo el colegio. Felicitaciones a todo los que participaron. Esperamos ansiosos al año que viene.