Our Inspiring Stories

PSE Our Inspiring Stories

PSE Nuestras Historias Inspiradoras

Secondary Olivos, December 2017 - NORTHLANDS Highlights 2017

This project aims to inspire our students with unfamiliar life stories, from whom they link professionally everyday. We are convinced that these models and examples of life can trigger in the students the curiosity and interest to know where they come from. What were the values ​​held by my grandparents and my parents to be able to develop? What is your legacy? Can I take charge of holding it and transmitting it, of carrying this torch and not turn it off? I want to do it?.

This is the story of the search for the exemplary lives of NORTHLANDS that we want to enlighten. We talk, we investigate, we exchange, but above all, we connect deeply with each one, with their essence. With that distinctive thing that each one had and wanted to transmit, with that personal treasure that only that person could tell us. For a moment, these people showed us the torch they carried.

Gillian Hartley, ON, Accompanies children to their violin lessons, knows every child at school and dedicates her time to recover lost property and treasures. An incredible person who can teach you every step of your way.

Este proyecto que pretende inspirar a nuestros alumnos con las historias de vida desconocidas, de quienes todos los días se vinculan profesionalmente con ellos. Estamos convencidos de que estos modelos y ejemplos de vida pueden disparar en los alumnos la curiosidad y el interés por conocer de dónde provienen. ¿Cuáles fueron los valores que sostuvieron mis abuelos y mis padres para poder desarrollarse? ¿Cuál es su legado?.¿Puedo hacerme cargo de sostenerlo y transmitirlo, de llevar esta antorcha y que no se apague? ¿Quiero hacerlo?.

Esta es la historia de la búsqueda de las vidas ejemplares de NORTHLANDS que queremos iluminar. Conversamos, indagamos, intercambiamos pero, sobre todo, nos vinculamos con lo más profundo de cada uno, con su esencia. Con aquello distintivo que cada uno tenía y quería transmitir, con aquel tesoro personal que sólo esa persona nos podía contar. Por un momento, estas personas nos mostraron la antorcha que portaban.

Gillian Hartley, ON, acompaña a los niños a sus clases de violín, conoce a todos los niños en la escuela y dedica su tiempo a recuperar objetos y tesoros perdidos. Una persona increíble que puede enseñarte en cada paso de tu camino.

IMG_1145 IMG_1132 IMG_1135 IMG_1136